رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه حاضر نیستند شبه‌نظامیان کُرد در مرز این کشور حضور داشته باشند، تاکید کرد هدف بعدی عملیات سپر فرات، «منبج» و «رقه» است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس،  «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت هدف بعدی عملیات «سپر فرات» در سوریه تصرف دو شهر «منبج» و «رقه» بوده و کُردها نباید در مرز ترکیه حاضر باشند.

اردوغان در گفت‌وگو با خبرنگاران طی پرواز از پاکستان به ترکیه گفت: «هرگز اجازه نمی‌دهیم یک دولت تروریستی مستقل در مرزهای ما تشکیل شود. بعد از آزادسازی الباب از دست تروریست‌های داعش، هدف بعدی ترکیه در سوریه، منبج است. این شهر به اعراب تعلق دارد و اس.دی.اف (نیروهای دموکراتیک سوریه) در رقه هم نباید حضور داشته باشد.»

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» وی درباره حمایت‌های آمریکا از کُردهای سوریه نیز افزود بنظر می‌رسد دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور جدید ایالات متحده هنوز به تصمیم نهایی حول چگونگی اداره عملیات آزادسازی رقه نرسیده است.

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد: «رئیس ستاد مشترک آنها (ژنرال جوزف دانفورد) و رئیس جدید سازمان سیا (مایک پومپئو) به ترکیه آمدند و ما به آنها گفتیم که اس.دی.اف نباید در عملیات رقه حضور داشته باشد.»

اردوغان با بیان اینکه ترکیه قصد ندارد برای همیشه در سوریه بماند، تصریح کرد که اگر لازم باشد حتی با روسیه برای این موضوع (عقب راندن کُردها) همکاری خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.