تولیت آستان قدس رضوی گفت: مجاهدت و خروش فاطمه زهرا(س) موجب پیوند خوردن رسالت نبوی به ولایت علوی شد.

مجاهدت فاطمه زهرا(س) رسالت نبوی را به ولایت علوی پیوند زد

به گزارش قدس آنلاین، ‌ آیت الله سیدابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(سلام‌الله‌علیها) در حوزه علمیه آیت الله خویی مشهد، فاطمه زهرا(س) را منشاء و سرچشمه تمام خیرات عالم توصیف و با اشاره به روایت «فَمَنْ عَرَفَ فَاطِمَةَ حَقَّ مَعْرِفَتِهَا فَقَدْ أَدْرَکَ لَیْلَةَ الْقَدْرِ» از امام صادق(ع)، اظهار کرد: حقیقت شب قدر، معرفت و شناخت نسبت به مقام صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا(س) است و این شناخت، با معرفت به جایگاه ولایی آن حضرت و نه شناخت شناسنامه‌ای  حاصل می‌شود.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، در ادامه به تسبیحات حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره و این اذکار را از بزرگترین هدیه‌های الهی برای بشریت معرفی و بیان کرد: وجود مقدس پیامبر(ص) دو هدیه ملکی و ملکوتی به حضرت فاطمه اطهر(س) اعطا کردند، که هدیه ملکی، فدک و هدیه ملکوتی تسبیحات حضرت زهرا(س) بود و بر هر مسلمانی سفارش شده فرزندان خود را به این تسبیحات ملتزم کند. زیرا در این تسبیحات تمام مبانی دینی و اعتقادات اسلامی نهفته است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به این مطلب که اگر هدیه‌ای بالاتر از آن تسبیحات در عالم وجود داشت، پیامبر گرامی اسلام(ص) حتما آن را به حضرت فاطمه(س) تعلیم می‌دادند، ابراز کرد: این تسبیحات جزو بهترین و برترین تعلیم‌های ملکوتی است که به صورت خاصّی به آن حضرت تعلیم داده شده است، تا دیگران نیز از آن بهره بجویند.

وی مجاهدت حضرت فاطمه زهرا(س) را موجب پیوند خوردن رسالت نبوی به ولایت علوی دانست و خاطرنشان کرد: در تاریخ اسلام در دو دوران تلاش شد ولایت و امامت در خلافت هضم شود. ابتدا در دوران صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) و دیگر در دوران امام رضا(ع) که خلیفه عباسی با توطئه ولایت عهدی، تلاش کرد خلافت خود را مشروعیت ببخشد و ولایت را در خلافت هضم کند، اما هوشیاری و درایت حضرت ثامن الحجج(ع) شرایط را به گونه‌ای تغییر داد که مأمون مجبور به شهادت این حضرت شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) تنها دو تن را پاره تن خود خطاب کرده‌اند، افزود: رسول گرامی اسلام(ص) در روایات «فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی ‌فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی» و «سَتُدفَنُ بَضعَةٌ مِنّی بِخُراسانَ ما زَارَها مَکْروبٌ إلّا نَفّسَ اللَّهُ کُربَتَهُ وَلا مُذنِبٌ إلّا غَفَرَ اللَّهُ ذُنوبَه» حضرت فاطمه زهرا(س) و امام علی بن موسی الرضا(ع) را با عنوان پارههای تن خود خطاب کردند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه حضرت صدیقه کبری(س) مظهر تمام اسماء حسنه و مظهر تمام صفات الهی است، ابراز کرد: اگر زندگی انسان در پرتوی نورانیت حضرت صدیقه کبری(س)، کوثری نشود، آنگاه تکاثری خواهد شد و راه اینکه انسان مشی کوثری داشته باشد و گرفتاری زندگی تکاثری نشود، تنها تأسی به آموزه‌ها و سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) است.

وی حضرت فاطمه زهرا(س) را دارای مقام عصمت خواند و توضیح داد: حضرت صدیقه کبری(س) عصمت دارند و این عصمت در شخصیت ایشان متجلی است؛ تمام ائمه اطهار(ع) نسبت به جایگاه عظیم ایشان تاکید کردند و در زیارت نامه حضرت رضا(ع) ایشان را با واژه «وَارِثَ فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ» خطاب می‌کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی نفاق را بر دو قسم با نقاب و بی‌نقاب برشمرد و گفت: منافق بی¬نقاب را همه می‌شناسند، اما شناخت و شناساندن نفاق بانقاب دشوار است و صدیقه کبری تلاششان برای شناساندن نفاق بانقاب به مردم بود؛ ایشان نقاب را از چهره نفاق برداشتند و با تیزبینی نسبت به انحرافات پس از رحلت رسول خدا(ص) هشدار دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.