بهشهر- رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از نوسانات زیست محیطی خبر داد و گفت: خشکسالی کشورمان را تهدید می کند.

طرح های گردشگری باید جایگزین طرح های جنگلداری شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر محمدعلی شاعری صبح جمعه در مراسم روز درختکاری در بهشهر با اشاره به اینکه اقلیم کشورمان دچار تغییر شده است، افزود: از این پس، افزایش دما و کاهش بارندگی ها را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اگر شکرگذار نعمت های خداوند نباشیم، به عذاب و عقوبت گرفتار می شویم، اضافه کرد: هروقت به طبیعت تعرض کردیم، طبیعت از ما انتقام گرفت و نمونه آن استفاده نابجا از طبیعت و بوجودآمدن بحران های زیست محیطی و بحران آب است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ریزگردها ۲۴ استان کشور را تهدید می کند، یادآور شد: مقام معظم رهبری در سخنانشان عمق نگرانی خود از وضعیت خوزستان را اعلام کردند و باید به این نگرانی توجه ویژه ای شود.

دکتر شاعری اضافه کرد: مجلس توجه ویژه ای به منابع طبیعی داشته و پیرو نگاه مقام معظم رهبری به محیط زیست، تصمیمات مهمی اتخاذ شد.

وی امنیت زیستی را جزئی از امنیت ملی خواند و تاکید کرد: اگر امنیت زیست محیطی نداشته باشیم نمی توانیم به امنیت پایدار دست یابیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خواستار جایگزین شدن طرح های گردشگری بجای طرح های جنگلداری شد و گفت: باید به زراعت چوب توجه ویژه ای شود.

دکتر شاعری خواستار وارادت چوب برای رفع نیازها شد و تاکید کرد نباید از جنگل ها بهره برداری کنیم.

وی نتیجه ۵۰ سال بهره برداری تجاری از جنگل را از بین رفتن جنگل های شمال کشور خواند و افزود: از سال ۹۷ طرح های جنگلداری با هدف بهره برداری صنعتی از چوب ممنوع خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.