بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: چرا باید خانم ها در مغازه ها کار کنند در حالیکه مردها بیکار هستند و این با سبک زندگی حضرت زهرا (س) مطابقت ندارد.

کار کردن بانوان در مغازه ها با سبک زندگی حضرت زهرا(س) مطابقت ندارد
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان اظهار کرد: چرا باید در شهر بجنورد فروشنده های خانم با چهره های آنچنانی در مغازه ها کار کنند.
وی با اشاره به شهادت حضرت فاطمه(س) افزود: در زندگی این بانوی بازگوار اقتصاد مقاومتی نقش مهمی داشت و در اقتصاد مقاومتی لازم نیست که خانم در مغازه ها با چهره های آنچنانی کار کنند.
وی اظهار کرد: دولت باید سرمایه لازم را اعطا کند که خانم ها مشاغل کوچک را در منازل ایجاد کنند تا از انجام گناه اجتماعی نیز جلوگیری شود.
یعقوبی با بیان اینکه در زندگی حضرت فاطمه(س) و امام علی (ع) احسان وجود داشت، تصریح کرد: اولین شخصی که کمیته امداد را ایجاد کرد امام علی(ع) بود بطوریکه این دو بزرگوار ۴۰۰ خانواده را تحت پوشش خود قرار دادند و به آن ها کمک می کردند.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد برکتی برای این کشور بود، تاکید کرد: کمیته امداد برای آن ایجاد شد تا نیازمندان پناهگاهی داشته باشند و البته افرادی که با کمک های این نهاد توانمند شده اند باید خود را از تحت پوشش این نهاد خارج کنند.
وی با بیان اینکه نیازمندان زیادی در جامعه وجود وجود دارد، گفت: قرار نیست افرادی که تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته اند تا پایان عمر خود کمیته ای باقی بمانند.
خطیب نماز جمعه بجنورد با اشاره به اینکه کمیته امداد همکاری خوبی با نیازمندان دارد،  افزود: دفتر امام جمعه برخی از نیازمندان را به سایر ادارات برای کمک ارجاع داده است این درحالیست که هیچ همکاری با آنان نشده است.
وی با بیان اینکه به این افراد پاسخ هایی همچون اینکه امام جمعه برای خود گفته داده شده است، خاطرنشان کرد: اگر دستگاهی به نامه نماینده ولی فقیه در استان بی اعتنایی کند، معرفی خواهد شد.
وی به روز کانون فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و افزود: باید با این کانون ها همکاری شود چراکه کانون های فرهنگی و هنری قلب مساجد است.
یعقوبی تاکید کرد: باید برنامه های این کانون ها نیز کیفی تر و عمیق تر شود.
مردم و مسئولین توجه ویژه ای به نیازمندان و محرومین داشته باشند
امام جمعه جاجرم نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان گفت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه سال نو، مردم و مسئولین توجه ویژه ای به نیازمندان و محرومین داشته باشند زیرا نیازمندی و نیازمندان در کشور ما یک مسئله ملی است.
حجت الاسلام موسوی با اشاره به ۱۴ اسفند ماه روز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره )و روز  احسان ونیکوکاری اظهار کرد : باید آگاه باشیم که نیازمندان، اهل گرایش های سیاسی نیستند و مردم و مسئولین نگاه سلیقه ای و سیاسی به آن ها نداشته ‌و به عنوان یک مسئله ملی به آن نگاه کنند.
وی همچنین با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)خاطر نشان کرد: حضرت فاطمه (س)در یکی از خطبه های خود درس روشنگری و عبرت را به ما می دهد که همه باید به آن توجه داشته باشیم.
وی افزود: حضرت فاطمه (س)  در خطبه خود به دو نکته اشاره کردند و فتنه گری، قدرت طلبی، فرصت طلبی، لبیک گویی به شیطان، خوش گذرانی ها، بیعت شکنان غدیر را از جمله آسیب هایی که خواص گرفتار می شوند عنوان کردند.
وی همچنین افزود: ایشان همچنین بسنده کردن به ظاهر دین، کمک به آتش فتنه گری با سکوت خود و پشت کردن به قران را از جمله آسیب هایی که عوام گرفتار آن میشوند عنوان کردند.
حجت الاسلام موسوی همچنین به روز درخت کاری و آغاز هفته منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: مردم باید در ایجاد و حفاظت از منابع طبیعی کمک و همراهی کنند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.