امام جمعه موقت تهران گفت: در سال۸۸ اقلیتی در برابر اکثریت وفادار این ملت ایستادند و فتنه فرصت سوز را آفریدند این ملت از این جماعت دل پرخونی دارد و تا توبه نکنند کسی باآنها آشتی نخواهد کرد.

برگزاری با شکوه انتخابات تکلیف همگانی می باشد / اقتدار ایران در جهت ثبات و امنیت کشورهای همسایه است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سیداحمد خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران در خصوص فضای انتخاباتی کشور گفت: باید این فضا در کشور ما با کشورهای غربی متفاوت باشد و آنگونه که در آمریکا فضای افتضاحی پیرامون انتخابات شان رخ داد در کشور ما صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه اولویت برای همه ما باید حضور شکوهمند در انتخابات باشد، گفت: صرف نظر از اینکه چه کسی و از چه جناحی روی کار بیاید همه باید برای برگزاری شکوهمند انتخابات تلاش کنند و این یک تکلیف است.

آیت الله خاتمی ادامه داد: دشمن در پی تشنج آفرینی در عرصه انتخابات است و این یک خبر است و نه تحلیل چرا که آنها در پی ناآرامی در فضای انتخاباتی ما هستند و هر کس که اقدام به این کار کند، محکوم است.

وی تصریح کرد: نکته دیگر اینکه نباید فضای انتخاباتی به فضایی برای عقده‌گشایی نسبت به ارزش های انقلاب و اسلام باشد و به بهانه نطق های انتخاباتی نه کاندیداها و نه هواداران آنها حق زیر سوال بردن خدمات ۳۸ ساله انقلاب را ندارند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: کسانی که وارد فضای انتخاباتی می شوند باید تسلیم رای مردم شوند و اگر این اتفاق نیفتد خروجی اش فتنه ۸۸ می شود.

خاتمی با بیان اینکه دروغ، فریب و اهانت به دیگر کاندیداها در شان فضای انتخابات جمهوری اسلامی ایران نیست، ادامه داد: بله این اتفاقات در شان کشورهای غربی و آمریکا است که کمترین ارزش را برای اخلاق قائل نیستند.

عضو مجلس خبرگان افزود: فضای انتخابات ما نباید به سمت تفرقه برود و یک عده بخواهند از برخی از اقلیت ها حمایت کنند و با تفرقه افکنی رای بیاورند و این رای ارزشی ندارد.

وی گفت: باید مراقب رسانه های بیگانه باشیم، آنها اخیرا چند شبکه به وجود آوردند  تا به وسیله آنها همان بازی های سال ۸۸ را ادامه دهند که من اینجا به عزیزانی که در فضای مجازی به عنوان کاربر حضور دارند توصیه می کنم که اولا تنفرشان را از آنها در آن فضاها ابراز کنند و هر جا دیدند که آنها وارد تهاجم به ارزش های اسلامی ما شدند در برابر آنها ایستادگی کنند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با بیان اینکه واژه ها بار فرهنگی و سیاسی دارند و سیاسیون باید مراقب باشند که هر واژه ای را به کار نبرند، تصریح کرد: واژه آشتی ملی هم از این قبیل است چرا که معنا این طور تعبیر می شود که در کشور دعوای ملی وجود دارد در حالی که این دروغ است.

خاتمی اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تا به امروز اختلاف سلیقه بوده و هست و در آینده هم خواهد بود و این لازمه یک جامعه آزاد است و اگر این مساله درست هدایت شود نه تنها بحران نیست بلکه یک فرصت است.

وی بیان کرد: در حوادث ۸۸ اقلیتی در برابر اکثریت وفادار این ملت ایستادند و فتنه فرصت سوز آن سال را آفریدند لذا این ملت از این جماعت دل پرخونی دارد و تا توبه نکردند کسی با آنها آشتی نخواهد کرد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران ادامه داد: یک تحلیل خارجی این است که مدت هاست طرف مقابل دم از ایران هراسی می زند و به خصوص پس از روی کار آمدن رئیس جمهور تازه کار آمریکا اینها به شدت به دوره گردی به این کشور و آن کشور افتاده اند و اخیرا هم پادشاه جلاد عربستان به مالزی رفته و علیه ایران سخنانی را گفته است.

خاتمی افزود: ما به همسایه های خود می گوییم اگر شما همسایگان خوبی باشید اقتدار ایران در جهت ثبات و امنیت شماست. آمریکایی ها و غربی ها درصدد تجزیه کشورهای شما هستند به طور مثال آنها بارها گفته اند عراق باید تجزیه شود و این را بدانید اگر آنها قدرتی پیدا کنند قطعا به سراغ تجزیه کشورهای شما هم خواهند آمد و اگر تا به امروز قدرت و اقتدار ایران نبود، برخی از کشورهای منطقه تجزیه می شدند.

وی با بیان اینکه ایران برادر قدرتمند شماست و بهتر است قدر این برادر را بدانید، خاطرنشان کرد: آنها از شما همچون صدام استفاده خواهند کرد و زمانی که کارشان با شما تمام شود مچاله تان کرده و دورتان می اندازند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: آنها می خواهند در سوریه منطقه امن و پرواز ممنوع ایجاد کنند و این را به بهانه جا دادن به آوارگان سوری مطرح می کنند، اما باطن موضوع جا دادن به تروریست هاست و این مقدمه ای بر تجزیه سوریه خواهد شد.

خاتمی در پایان گفت: ایران اسلامی در مقابل این توطئه ها تاکنون ایستادگی کرده و ما معتقدیم که وحدت کشورهای همسایه باید حفظ شود و نهایتا این را می گویم که ما به کشورهای همسایه آنچه که شرط بلاغ است گفتیم خواه پند بگیرید، خواه ملال.

آیت الله خاتمی همچنین در خطبه اول به ایام فاطمیه و اهمیت بزرگداشت و بهره گیری این ایام اشاره و از مردم جهت حضور در مراسم های عزاداری این روزها و شب های فاطمیه تقدیر و تشکر کرد و این زمان را فرصت مناسبی برای درک اهمیت والای مساله ولایت برشمرد.

وی با بیان اینکه تقوا یعنی هر آنچه خداوند گفته را انجام دهیم، اظهار داشت: همان طور که گفتم مساله ولایت بسیار مهم است و می توان این را از رفتارهای ائمه اطهار (ع) به خوبی دریافت، به طور مثال برای دفاع از ولایت حضرت فاطمه زهرا(س) جان خودشان را تقدیم کردند، ما نیز باید این قبیل موارد را الگوی خود قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.