مشهد- مدیر مرکز فرهنگی، اجتماعی رسالت شهرداری مشهد گفت: حاشیه شهر بویژه مناطقی چون همت‌آباد بیش از فقر اقتصادی از فقر فرهنگی رنج می‌برند.

۷۰ درصد منازل حاشیه شهر آنتن ماهواره دارند

به گزارش قدس آنلاین، هادی فاضل با بیان اینکه منطقه همت‌آباد بین ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر جمعیت ساکن دارد، افزود: این منطقه نیازمند توجه جدی در عرصه فرهنگ است.

وی با تأکید براینکه تاکنون از سوی شهرداری مشهد، ۱۸ بسته فرهنگی و ورزشی در این منطقه به اجرا درآمده، اظهار داشت: بیش از ۵ هزار نفر نیز از طرح‌های آموزشی، فرهنگی ورزشی این مجموعه در مساجد و مرکز فرهنگی رسالت استفاده کرده‌اند.

فاضل با اشاره به تعامل‌های صورت گرفته با مدارس این منطقه گفت: خوشبختانه طرح‌های مختلفی به منظور فرهنگ سازی و همچنین ارایه آموزش‌هایی مرتبط با پیشگیری از اعتیاد در بیش از ۱۶ مدرسه‌ای که هریک بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ دانش آموز دارند، اجرا شده است.

وی مهم‌ترین معضل این منطقه را اعتیاد کودکان با سنین پایین، ناآگاهی خانواده‌ها، رعایت نکردن بهداشت، تغذیه ناکافی و ناسالم و بیماری ذکر کرد و افزود: با اینکه متراژ اغلب منازل این منطقه بین ۴۰ تا ۵۰ متر است و در شرایط نابسامانی به سر می‌برند، اما بر بام بیش از ۷۰ درصد منازل مسکونی آنتن ماهواره نصب است که این نشان می‌دهد در تأمین خوراک فرهنگی مردم این مناطق سهل‌انگاری و غفلت فراوان شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.