شهرکرد: مسئول روابط عمومی تامین اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری از رشد ۲۹ درصدی دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری در استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

بیمه بیکاری در چهارمحال و بختیاری۲۹ درصد رشد داشته است

به گزارش قدس آنلاین،عزت‌الله رئیسی اردلی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲۵۲ نفر مشمول اخذ بیمه بیکاری هستند، گفت: این تعداد در سال قبل ۱۷۵۰ نفر بوده است.
رئیسی اردلی با اشاره به سابقه پرداخت حق بیمه، خاطرنشان کرد: افراد مجرد از شش ماه تا ۳۶ ماه و متاهلین و متکلفین از ۱۲ ماه تا ۵۰ ماه می‌توانند بیمه بیکاری دریافت کنند.
مسئول روابط عمومی تامین اجتماعی استان در ادامه گفت: از ابتدای سال جاری بیشترین دریافت کننده بیمه بیکاری مربوط به شرکت های بزرگ استان است که بالاترین هزینه را به سازمان تامین اجتماعی تحمیل کرده است.
وی بیان کرد: افرادی که دریافت کننده بیمه بیکاری هستند بدون میل و اراده خود و به دلیل تغییرات ساختار اقتصادی کارگاه مربوطه و به تشخیص اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیکار موقت شناخته شده‌اند و آماده به کار هستند.
رئیسی با اشاره به پرداخت ۲۳ درصد حق بیمه توسط کارفرما و هفت درصد توسط کارگر، افزود: کسانی که مشمول قانون کار هستند، می‌توانند از این طرح استفاده کنند و در صورت بیکار شدن مشمول بیمه بیکاری شوند.
وی خاطرنشان کرد: بیمه بیکاری جزء سوابق بیمه فرد محسوب می‌شود.
رئیسی اضافه کرد: کمیته‌ای متشکل از نمایندگان سازمان تامین اجتماعی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل اشتغال بیمه شده، مسئول پیگیری و تشخیص ارادی و غیرارادی بودن بیکاری افراد است.
وی تاکید کرد: در صورت تبانی میان کارگر و کارفرما ممکن است در مواردی بیمه بیکاری ساختگی صورت گیرد و پس از مقرری بیمه بیکاری، اگر ارادی بودن بیکاری مشخص شود فرد موظف است وجه دریافتی را به سازمان تامین اجتماعی استرداد کند.
مسئول روابط عمومی تامین اجتماعی استان در پایان گفت: رسالت تامین اجتماعی حمایت از نیروی کار است و از طرفی صندوق تامین اجتماعی بین‌النسلی واموال آن متعلق به بیمه شدگان است، بنابراین حفاظت و صیانت از اموال این سازمان در واقع کمک به بیمه شدگان و امید روزهای بازنشستگی و از کار افتادگی آنان است لذا مسئولان و دستگاه‌ها باید تلاش کنند آمار بیمه بیکاری کمتر و افراد بیشتری مشغول کار شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.