زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: زمینه‌های سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان فراهم شده و هیچ استانی در سطح کشور به اندازه این استان قابلیت سرمایه‌گذاری ندارد.

ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در زمینه انرژی باد و خورشید مغفول مانده است

به گزارش قدس آنلاین، علی اوسط هاشمی در جمع خبرنگاران گفت: نیاز است بیش از پیش به ظرفیت‌های این استان در زمینه انرژی باد و خورشید توجه شود زیرا آنطور که باید تاکنون سرمایه‌گذاری لازم در این زمینه صورت نگرفته است.

استاندار در ادامه به سفر اخیر رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: سخنرانی اخیر رئیس جمهور در زاهدان که در فضای آزاد انجام شد نمایشی از برقراری امنیت در استان است.

هاشمی با اشاره به اقدامات زیرساختی گسترده‌ای که در سطح استان در حال انجام است، تصریح کرد: تلاشی که در سال‌های اخیر جهت آبادانی استان به کار گرفته شده در راستای عدالت و رسیدن این مردم به حق طبیعی خود بوده و در این زمینه هیچ منتی بر مردم نداریم.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های گازرسانی از ایرانشهر به زاهدان و توسعه بندر شهید بهشتی چابهار مصداق واقعی اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی است .

هاشمی به اشاره تعداد زیادی اشتغال ایجاد شده در روند اجرای پروژه‌های بزرگ و زیرساختی استان گفت: تاکنون در هر یک از ۳ عرصه آبرسانی با لوله به مزارع دشت سیستان، احیای واحدهای تولیدی غیرفعال و نیمه‌فعال استان و احیای صنایع مرغداری حدود ۲۵۰۰ شغل برای مردم استان ایجاد شده است .

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: افتتاح کارخانه و معدن مس «چهل کوره» شهرستان زاهدان که در روزهای اخیر انجام شد تعداد زیادی اشتغال را به دنبال دارد؛ امروز بخش خصوصی به طور جدی به عرصه سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی در استان ورود کرده و تاکنون چند پروژه بزرگ در همین راستا آغاز شده است .

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۸ پست برق در استان افتتاح می‌شود، عنوان کرد: اخیراً احداث یک نیروگاه برق ۱۶۰ مگاواتی در شهرستان چابهار به تصویب رسیده و اعتبار آن در صندوق توسعه ملی مسدود شده است .

هاشمی با تاکید بر اینکه رویکرد ما در زمینه پژوهش حرکت به سمت پژوهش‌های کاربردی است، گفت: با وجود آنکه ظرفیت پژوهشی خوبی در مراکز آموزش عالی استان موجود است، دانشگاه‌های استان تاکنون از عهده برآورده کردن نیاز پژوهشی ما بر نیامده‌اند .

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: تاکنون طرح‌هایی جهت محک توان پژوهشی، به دانشگاه‌های استان سپرده شده و از آنها در زمینه ارائه طرح جامع برای صادرات شتر از استان و همچنین تولید داخلی ۳۰ درصد از نیاز موز مصرفی مردم استان که عمده آن وارداتی است کمک خواسته‌ایم .

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ درصد مردم حاشیه‌نشین استان فاقد شبکه آبرسانی و سامانه آب هستند، اظهار داشت: در زمینه رفع مشکلات حاشیه‌نشینان استان به دنبال جلب توجه برنامه‌ریزان و مدیران به رسیدگی ویژه به مردم این مناطق هستیم که خوشبختانه این رویکرد میان مدیران استان در حال شکل‌گیری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.