یاسوج- اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری صبح شنبه به همراه مسئولان استانی از قطعه دوم جاده در دست ساخت پاتاوه-دهدشت بازدید و از نزدیک روند اجرایی پروژه و مشکلات موجود را بررسی کرد.

معاون اول رئیس جمهور از جاده پاتاوه-دهدشت بازدید کرد

به گزارش قدس آنلاین، محور ارتباطی پاتاوه به دهدشت یکی از مهمترین پروژه‌های در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که با بهره برداری از این جاده، مسیر اصفهان به بندر امام حدود ۲۰۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

قطعه اول جاده پاتاوه-دهدشت مورد بهره برداری قرار گرفته و قطعه دوم نیز بزودی افتتاح می شود که با بهره برداری از این پروژه مردم بخش لوداب از نعمت جاده مناسب برخوردار می‌شوند.

پروژه ملی پاتاوه به دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر در چهار فاز تعریف شده که فازهای یک و سه این طرح به ترتیب ۲۸ و ۲۰ کیلومتر و فازهای دو و چهار این طرح نیز به ترتیب ۲۸ و ۶۳ کیلومتر است.

قطعه اول پروژه پاتاوه-دهدشت حدفاصل روستای گندی خوری تا سرچنار در سال ۸۷ افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

قطعه دوم این پروژه حدفاصل سرچنار تا لوداب، قطعه سوم از لوداب تا دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه و قطعه چهارم نیز از کمربندی شهر دهدشت تا دهدشت غربی در دست اجرا است.

کهگیلویه و بویراحمد از شرایط مطلوب اقتصادی برخوردار است

معاون اول رئیس جمهوری همچنین در جمع خبرنگاران معاون اول رئیس جمهوری اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد با داشتن مقام دوم تولید نفت و گاز کشور برای اجرای طرح‌های مهم اقتصادی از شرایط مطلوبی برخوردار است.

اسحاق جهانگیری گفت: کهگیلویه و بویر احمد به دلیل قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب، دسترسی به بنادر جنوبی کشور و داشتن ظرفیت های متعدد در بخش های آب، جنگل، منابع طبیعی و غیره می تواند به عنوان الگوی توسعه در کشور مطرح شود.

وی اظهار کرد: در ۲ سال گذشته به ۲۲ هزار واحد صنعتی مشکل‌دار ۱۵۰هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

جهانگیری با اشاره به تلاش‌های ارزنده دولت تدبیر و امید برای رونق بخش صنعت کشور اظهار داشت: فعال سازی هفت هزار و ۵۰۰ واحد کوچک صنعتی در دستور کار دولت یازدهم بود که اقدام‌های انجام گرفته در این بخش از برنامه جلوتر است.

وی از ساخت ۱۲ کارخانه پتروشیمی با تولید سالانه ۹ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی خبر داد و گفت: ساخت پنج هزار واحد صنعتی نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در این مدت تکمیل و به اتمام رسیده است.

معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد که میزان صادرات غیرنفتی کشور در ۱۱ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال به لحاظ وزنی ۳۳ درصد رشد داشته است.

جهانگیری گفت: رشد اقتصادی کشور در ۹ ماه امسال ۷.۲ درصد و بدون احتساب نفت پنج درصد بوده است که این میزان رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد.

وی از در دستور کار بودن ۱۲۰ برنامه اقتصاد مقاومتی در بخش‌های صنعت، کشاورزی آب و برق خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.