ساری- مدیرکل کمیته مداد امام خمینی (ره) مازندران از ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی برای محرومین خبر داد و گفت: تا پایان سال این رقم به ۲۹۰ واحد مسکونی می رسد.

امسال ۲۹۰ خانواده محروم مازندرانی صاحب مسکن می شوند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رضا نوروزی جعفری صبح شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه شرایط اقلیمی مازندران موجب شده تا سقف بسیاری از خانه های اقشار محروم دچار آسیب گردید، افزود: مقرر بود در سالجاری سقف ۱۲۵۰ واحد مسکونی محرومین تعمیر شود که با حمایت خیرین، ۱۹۰۰ واحد مسکونی بازسازی شد.

وی از خیرین خواست با کمک های غیرنقدی خود همچون مصالح ساختمانی، کمیته امداد را در ساخت مسکن محرومان یاری کنند.

مدیرکل کمیته امداد مازندران با اعلام اینکه خیرین مازندرانی با کمک های خود رتبه چهارم کشور را کسب کرده اند، یادآور شد: ۱۴ هزار مسکن غیرمقاوم و ۴ هزار مسکن مستعمل، نیازمند کمک های خیرین هستند تا تعمیر و بازسازی شوند.

نوروزی کل صدقات جمع آوری شده استان در سالجاری را ۱۸ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: ۵۱۰ هزار صندوق صدقات کوچک در منازل و اماکن تجاری و ۲۲ هزار صندوق متوسط و بزرگ نیز در معابر و ادارات نصب می باشد.

وی اضافه کرد: ۴۰۰ بیمار نیازمند تحت پوشش صندوق بیماران خاص قرار دارند و کلیه هزینه های درمانی شان پرداخت می شود.

مدیرکل کمیته امداد مازندران از برگزاری جشن نیکوکاری از ۱۸ لغایت ۲۰ اسفند خبر داد و گفت: ۱۸ اسفند در مدارس، ۱۹ اسفند توسط پایگاه های کمیته امداد و ۲۰ اسفند در میعادگاه های نماز جمعه، کمک های مردمی جمع آوری می شود.

نوروزی جعفری با اشاره به اینکه شاهد افزایش زنان سرپرست خانوار بعت طلاق هستیم، افزود: ۳۶ هزار سرپرست خانوار تحت پوشش بوده و اغلب  این زنان سالمند می باشند.

وی با بیان اینکه ۳۲۰۰ سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، از اختصاص کمک هزینه های تحصیلی و آموزشی برای فرزندان شان خبر داد.

مدیرکل کمیته امداد مازندران در پاسخ به پرسش قدس مبنی بر چگونگی شناسایی فقرا گفت: با کمک مردم و رسانه ها می توانیم خانواده های نیازمند را شناسایی و به آنان خمات ارائه دهیم.

نوروزی افزود: خانواده های نیازمند از طریق مراکز نیکوکاری، معتمدین و ائمه جمعه و جماعات شناسایی می شوند.

وی از تحت پوشش دادن خانواده جویباری که شرایط زندگی شان در روزهای گذشته در فضای مجازی منتشر شده بود خبر داد و خاطرنشان کرد: درصددهستیم وضعیت مسکن این خانواده بهبود یابد.

مدیرکل کمیته امداد مازندران با اشاره به اینکه در طرح اکرام ایتام، هر فرد ۱۹۰ هزارتومان دریافت می کند، یادآور شد: ۲۵ هزار حامی حمایت ۴۵۰۰ یتیم را برعهده دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.