گناباد-رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گناباد گفت: تا پایان سال جاری بیش از ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به ۲۲۰ مددجوی گنابادی پرداخت می‌شود.

بیش از ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان گنابادی اعطا می شود

به گزارش قدس آنلاین هادی آریان نژاد صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت:در طول ۳۸ سال از پیروزی انقلاب اسلامی کمیته امداد خدمات شایسته‌ای به محرومین جامعه ارائه داد و در رسالت خود موفق بوده است و اعتماد مردم به همراه کمک به این نهاد مقدس ازجمله مهم‌ترین دلایل این موفقیت بوده است.

وی افزود:مهمترین رسالت کنونی کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان می‌باشد، واز ابتدای سال جاری ۵۵۰ نفر از مددجویان گنابادی آموزش مهارت‌آموزی و توسعه و پایدارسازی دیده‌اند و تا پایان سال بیش از ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به ۲۲۰ مددجوی گنابادی اعطا می‌شود که تا هفته گذشته ۲۴ میلیارد ریال آن به مددجویان پرداخت‌شده است و علاوه بر آن ۴۳۸ نفر نیز تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی به میزان ۷ میلیارد ریال دریافت کرده‌اند.

آریان نژاد به وضعیت خوب درآمدی کمیته امداد برای کمک به مددجویان اشاره و افزود: تاکنون در راستای جذب درآمدهای پایدار و اعتماد خیرین برای کمک به مددجویان کمیته امداد گناباد، ۳ گروه خیر در تهران شناسایی‌شده‌اند و این گروه‌های کمک‌های خوبی به مددجویان گنابادی در حوزه کمک به ایتام، جهیزیه، رفع مشکلات مددجویان و کمک در ساخت منزل برای مددجویان انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: گناباد دارای ۱۲۰ یتیم می‌باشد که در این گروه‌های خیر در غالب طرح ایتام حامی برخی از این یتیم‌ها شده‌اند و ماهانه حداقل مبلغ ۳۰۰ هزار ریال به‌حساب ایتام واریز می‌کنند.

آریان نژاد  خاطرنشان کرد: شهروندان گنابادی ماهانه ۴۹۰ میلیون ریال صدقه به صندوق‌ها  واریزمی‌کنند که صرف درمان، تحصیل، بیماران صعب‌العلاج و جهیزیه نیازمندان گناباد می‌شود.

وی افزود: حقوق کلیه کارکنان و تخلیه گران صندوق‌های کمیته مداد از منابع دولتی واریز می‌شود و تمامی صدقات برای محرومین گناباد هزینه می‌شود.

رئیس کمیته امداد گناباد به حضور برخی متکدیان در درون شهر و درخواست کمک از مردم تصریح کرد: مردم نباید به افرادی که درخواست کمک مالی دارند، کمک کنند چراکه آن‌ها به این اقدام عادت می‌کنند و هر شخصی که مشکل دارد به کمیته امداد مراجعه تا بعد از بررسی به وی کمک شود.

  ۵هزار و۴۰۰نفر در قالب ۳۳۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) گناباد هستند که ۵۰ درصد آن‌ها زنان سرپرست خانوار و ۵۰ درصد مردان سرپرست خانوار هستند.

وی افزود کمیته امداد امام خمینی گناباد در راستای اقدامات فرهنگی ویژه مددجویان تاکنون ۷۲۰ نفر را به اردوهای زیارتی مشهد، قم، جمکران، مرقد امام راحل و راهیان نور و ۴ نفر به کربلای معلی اعزام کرده است.

وی تصریح کرد جشن نیکوکاری ۱۸اسفندماه در مدارس، ۱۹ اسفندماه در سطح شهرهای گناباد، کاخک و بیدخت و ۲۰ اسفندماه در نماز جمعه گناباد و کاخک آماده جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای نیازمندان گنابادی است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.