یاسوج- وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تولید ۶۰ میلیونی سیمان در سال جاری گفت: تولید سیمان در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته ۴ درصد کاهش داشته است.

تولید سیمان نسبت به سال گذشته ۴ درصد کاهش داشته است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا نعمت‌زاده صبح شنبه در مراسم افتتاح فاز ۲  کارخانه سیمان مارگون یاسوج اظهار کرد: در سال ۹۳ ایران چهارمین تولیدکننده سیمان و اولین صادرکننده این محصول در جهان بود که با فعال شدن بخش ساختمان تولید و صادرات سیمان افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به صادرات ۲۰ میلیون تنی سیمان در سال ۹۳ گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری ۱۱ و نیم میلیون تن سیمان صادر شد که برنامه ما در وزارت صنعت صادرات ۱۵ میلیون تن سیمان است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: با افتتاح کارخانه سیمان در شهرستان بویراحمد ظرفیت تولید سیمان کشور به ۸۲ ونیم میلیون تن می‌رسد.

وی از صادرات ۱۱ و نیم تنی سیمان در ۱۱ ماهه سال جاری خبر داد و تصریح کرد: در دو سال اخیر به دلیل ناامنی همسایگان و همچنین رکود ساخت و ساز تولید سیمان ما کمتر از ظرفیت بود.

نعمت‌زاده با بیان اینکه سیمان ایران از کیفیت بالایی برخوردار است، گفت: طرح دیگری در استان خراسان جنوبی داریم که با بهره‌برداری از این طرح ظرفیت تولید تا پایان سال به ۸۲ و نیم میلیون تن سیمان خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.