قم- مرجع تقلید شیعیان گفت: نخستین وظیفه افراد بعد از رسیدن به سن بلوغ ازدواج است اما در حال حاضر این سن در جامعه افزایش‌یافته، هر سنی اقتضایی دارد و جامعه رو به پیری رفته است.

باید برای بالا رفتن سن ازدواج جوانان چاره ای بیندیشیم

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر شنبه در دیدار با اعضای مرکز حقوقی حصا، ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: در اسلام هر فردی موظف است در مسیر خودسازی قدم بردارد چراکه انسان ناپخته و خام است و علم، ایمان، عقل، تقوا و تعهد مقوله‌هایی هستند که با آن‌ها انسان اقدام به خودسازی می‌کند.

مرجع تقلید شیعیان دومین مسئولیت انسان را مسئولیت اجتماعی بیان کرد و گفت: هر یک از ما با هزاران فرد در اجتماع ارتباط داریم، که نیازهای خود را برطرف می‌کنیم، از این‌جهت اجتماع حق بزرگی بر گردن ما دارد و هیچ انسانی بدون بودن در اجتماع نمی‌تواند به زندگی خود دوام بخشد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در رابطه با اهمیت امور مسلمانان گفت: براساس این حدیث، هرکسی صدای مسلمان و مظلومی را بشنود و کمک به این فرد نکند مسلمان نیست.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: سومین مسئولیت انسان شغلی است که به‌عهده گرفته است؛ هر شغلی مسئولیت آفرین است و باید براساس موازین مسئولیت خود را انجام داد.

آیت‌الله نوری همدانی بابیان اینکه زنده کردن حق و از بین بردن باطل مسئله بسیار مهمی است، افزود: تقوا، تعهد، صداقت، راستی و درستی مقوله‌هایی هستند که انسان‌ها به‌وسیله این عوامل به وکیل اعتماد می‌کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت فقه در اسلام گفت: متخصص‌شدن در علم حقوق کار ساده‌ای نیست، در حوزه‌های علمیه مشاهده می‌شود که تربیت فقیه بیش از ۵۰ سال طول می‌کشد و این امر نشان‌دهنده دقیق بودن علم فقه است.

آیت‌الله نوری همدانی اظهار داشت: نخستین وظیفه افراد بعد از رسیدن به سن بلوغ ازدواج است اما در حال حاضر این سن در جامعه افزایش‌یافته؛ هر سنی اقتضایی دارد و جامعه رو به پیری رفته است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به سست شدن پایه‌های زندگی در دوره کنونی افزود: باید فکری برای حل این موضوعات کرد، با فکر و انجام مقدماتی به فکر حل مشکل ازدواج جوانان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.