خرم آباد- وزیر علوم گفت: بیش از ۵۱ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های کشور وجود دارد که این دانشجویان طی چند سال اخیر جذب شده اند هر چند تعداد این دانشجویان رقم زیادی در مقابل ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجوی کشور نباشد ولی این روند در حال توسعه است.

لرستان در زمینه های کشاورزی، گردشگری، منابع طبیعی و شیلات ظرفیت بالایی دارد

به گزارش قدس آنلاین، محمد فرهادی عصر شنبه در جلسه شورای اداری لرستان، با بیان اینکه بیش از ۱۴۰ پروژه تحقیقاتی بین دانشگاه کشور و دانشگاه های اروپا صورت گرفته است، اظهار داشت: حتی دانشگاه های کوچک کشور در حال انجام این پروژه ها هستند.

وی با اشاره به اینکه استان لرستان در زمینه های کشاورزی، گردشگری، منابع طبیعی و شیلات دارای ظرفیت های بالایی است، عنوان کرد: نیاز است رشته های مرتبط با این حوزه ها در دانشگاه های استان تاسیس شوند لذا هم در زمینه رشته های گردشگری و هم شیلات مجوز اصولی در مقطع کارشناسی ارشد داده شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه طرح های تحقیقاتی زیادی بین دانشگاه های کشور با دانشگاه های فرانسه پس از برجام صورت گرفته است، بیان داشت: این طرح ها تحت عنوان پروژه های جندی شاپور منعقد شده است.

وی به افزایش برداشت از مخازن نفتی و صادرات نفت در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر میزان صادرات نفت از ۸۰۰ هزار بشکه به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه رسیده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به توفیقات کشور در زمینه های نظامی و انتظامی، آموزش عالی، راه و شهرسازی، طرح تحول سلامت، کشاورزی و … اشاره کرد و بیان داشت: بحث ارتقاء کیفیت آموزشی، تاسیس رشته های جدید بین رشته ای، حرکت به سمت ایجاد دانشگاه های کارآفرین، بین المللی کردن دانشگاه ها و پذیرش دانشجو از خارج کشور از توفیقات دولت در حوزه آموزش عالی بوده است.

وزیر علوم افزود: بیش از ۱۰۰ هزار دانشجوی دانشگاه های لرستان، علوم پزشکی، علمی کاربردی، موسسات غیر دولتی و … در استان لرستان مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان مشترک بین دانشگاه ها در حال راه اندازی هستند، بیان داشت: طی سه سال اخیر حداقل ۴۱۷ میلیون دلار صادرات محصولات دانش بنیان از طریق شرکت دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری صورت گرفته است هرچند شاید این رقم زیاد نباشد ولی جهت گیری خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.