رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی از تصویب هزار میلیارد ریالی برای تولید واکسن کشته تزریقی فلج اطفال و فرآورده‌های بیولوژیک پزشکی از سوی مجلس خبر داد.

تخصیص اعتبار از سوی مجلس برای تولید واکسن تزریقی فلج اطفال

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، دکتر حمید کهرام در جمع خبرنگاران گفت: امروز بارأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی هزار میلیارد ریال بودجه برای تولید واکسن تزریقی فلج اطفال و فرآورده‌های بیولوژیک پزشکی به موسسه رازی اختصاص یافت.

وی در ادامه اقدام مجلس را نشانه اعتماد به موسسه رازی دانست و بابیان اینکه این مبلغ از محل بودجه عمومی سال ۹۶ به موسسه اختصاص‌یافته است، گفت: بر اساس مصوبه سازمان بهداشت جهانی از سال ۲۰۱۸ واکسن کشته تزریقی فلج اطفال در جهان جایگزین واکسن زنده خوراکی خواهد شد.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی تولید کافی این واکسن از بااهمیت توصیف کرد و گفت: تولیدات موسسه رازی باعث شده است ایران در زمره ۱۰ کشوری باشد که این واکسن را تولید می‌کند در حال حاضر ویروس این واکسن به‌صورت زنده است و به شکل خوراکی مصرف می‌شود.

کهرام با اشاره به اینکه در واکسن تزریقی فلج اطفال ویروس کشته به کار می‌رود که ریسک ابتلا به بیماری را به‌شدت کاهش می‌دهد، گفت: دانش فنی تولید واکسن فلج اطفال تزریقی در موسسه رازی وجود دارد.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار برای تولید واکسن فلج اطفال تزریقی، گفت: سایت تولید واکسن فلج اطفال تزریقی کشور در موسسه احداث و تولید انبوه این واکسن در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: چندی پیش ایران گواهینامه ریشه‌کنی فلج اطفال را از سازمان بهداشت جهانی دریافت کرد که این امر موفقیت تولیدات موسسه رازی را نشان می‌دهد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.