مشهد- همزمان با تشرف جمعی از خانواده‌های شهدای آتش نشان تهران به مشهد الرضا نمایشگاهی از ۱۰ تابلوی نقاشی آبرنگ آثار زیبای هنرمند مشهدی زهرا صفری در مجتمع فرهنگی هتل مدینه الرضا(ع) مشهد با عنوان (پروانه‌ها در آتش ) به نمایش گذارده شد، که طی مراسمی به این عزیزان تقدیم شد.

جلیل فخرایی: در حاشیه این مراسم سید مهدی شمس نیک مسؤول امورجانبازان و ایثارگران سازمان آتش نشانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ما عنوان داشت: ۱۶ شهید و هفت جانباز در واقعه پلاسکو داشته‌ایم و مصدومان بالغ بر ۱۵۰ نفر بوده که مجروحین سطحی به صورت سرپای مداوا شده‌اند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تا کنون اقدامی در جهت حمایت از خانواده‌های این عزیزان و محسوب شدن آنان در زمره شهدا انجام شده، گفت: تا کنون بنیاد شهید پاسخ درستی در این خصوص به ما نداده است، اما مطابق فرمایش اخیر مقام معظم رهبری به این عزیزان (شهید خدمت) لقب داده و ثبت شده ودرشناسنامه آنان شهید ثبت شده است، اما تا پیش از این ،این عزیزان را (جانباختگان حین خدمت) قلمداد می‌کردند.

وی گفت اما تا کنون هیچ گونه مزایایی از نوع مزایای خانواده‌های شهید به این عزیزان تعلق نگرفته، و ما پیگیر این قضیه هستیم، اما بنیاد شهید کشور تاکنون هیچ پاسخی نداده و در حال بررسی راهکاری قانونی تحت مصوبه مجلس است، اما تنها جواب این بوده که خدمات دهی به خانواده شهدای خدمت می‌بایست توسط اداره و سازمان مربوطه اقدام شود.

شمس نیک، عنوان داشت: شهرداری تهران و سازمان آتش نشانی تمام تلاش خود را در جهت خدمات رسانی به خانواده‌های این عزیزان در حدود قانونی خویش دارد اما ما چشم امید به تصویب مصوبه‌ای در مجلس داریم تا به بنیاد شهید این امکان را بدهد این عزیزان را جزو شهدا و خانواده این شهدای گرانقدر را بهره‌مند از مزایای خانواده شهدا گرداند.

مسؤول امور جانبازان و ایثارگران سازمان آتش نشانی تهران در ادامه بیان داشت: تا کنون بیش از ۱۰۰ شهید آتش‌نشان در کل کشور و بالغ بر ۴۱ شهید عملیات داشته‌ایم و همچنان پیگیر این قضیه بوده و هستیم که شأن و جایگاه این عزیزان به شایستگی بجا آورده شود، اما هیچگاه جلوتر از قانون حرکت نمی‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.