ساری- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: واحد تولیدی تکاپ در استان به عنوان تنها کارخانه تولید کاغذ اسناد بهادار، کاغذ اسکناس، چک، صفحات پاسپورت و کاغذ شناسنامه در سطح کشور نمونه بارز خودکفایی صنعتی و قطع وابستگی می باشد.

امکان چاپ اسکناس برای کشورهای همسایه را داریم

به گزارش قدس آنلاین، معدن و تجارت مازندران، دکتر محمدپور عمران افزود: شاید باور برخی ها این باشد که اسکناس های موجود در کشور در خارج تهیه و چاپ می شود اما باید با افتخار گفت کاغذ همه اسکناس های ملی که در سطح کشور در گردش است به دست توانای ایرانی و در یک واحد مهم تولیدی در استان مازندران منتشر می شود.

وی اضافه کرد: از سالها پیش مسئولان اقتصادی کشور طی بررسی های که داشتند به این نتیجه رسیدند که کارخانه تولید کاغذ اسناد بهادار باید در کشور تاسیس شود چرا که این مساله می تواند صرفه جویی های پرشماری را برای کشور به ارمغان داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: از این رو این واحد تولیدی در استان مازندران تاسیس و در دوران فعالیت خود تا این لحظه نشان داد که هیچ چیزی به لحاظ مسائل امنیتی، فنی، صنعتی و تکنولوژی از رقبای خارجی خود کم ندارد و حتی امکان خدمات در برهه فعلی به کشورهای همسایه را هم دارد.

محمدپور با اشاره به اینکه اجرای طرح تاسیس کارخانه تولید کاغذ های اسکناس توانست خودکفایی صنعتی و قطع وابستگی به خارج را برای صنعت ایران به ارمغان بیاورد تصریح کرد: بهره وری از امکانات و منابع داخلی، صرفه جویی ارزی، امنیت تولید اوراق بهادار و اسکناس های رایج و ایجاد اشتغال مولد از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطر نشان کرد: هم اکنون  ۳۲۰ نفر در این کارخانه اشتغال داشته که این مساله نشان دهنده اهمیت وجود این واحد تولیدی در حوزه اشتغال می باشد.

وی یادآور شد: واحد تولیدی تکاب در زمینی به مساحت ۳۲۴ هزار مترمربع  واقع در شهرستان آمل و در حد فاصل جاده آمل به سمت چمستان واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.