۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 509871

رشت- استاندار گیلان گفت: کمبود منابع آبی در سال های اخیر فرسایش خاک را موجب شده و این امر ضرورت توجه به روز درختکاری را در استان بیش از پیش می کند.

توجه به درختکاری در گیلان ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی نجفی صبح یکشنبه در حاشیه مراسم جشن درختکاری که همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی در دانشگا گیلان برگزار شد، اظهار کرد: دیروز نیازمندی به درخت و درختکاری برای سرسبزی و نشاط طبیعت بود اما امروز دنیا برای نفس کشیدن نیاز به گسترش درختکاری دارد.

وی با بیان اینکه اهمیت درختکاری را در جامعه باید گسترش دهیم، ادامه داد: اختصاص یک هفته در سال به نام هفته درختکاری اهمیت ویژه و ضرورت درخت و منابع طبیعی را در جامعه مشخص می کند.

استاندار گیلان تصریح کرد: برای گیلان و گیلانی هر روز باید روز درختکاری باشد و حفظ و حراست ازمنابع طبیعی و محیط زیست باید به عنوان یک هدف بلندمدت در گیلان گسترش یابد.

وی با اشاره به اینکه طبیعت استان گیلان به خاطر وجود درختان سرزنده است، افزود: کمبود منابع آبی در سال های اخیر باعث فرسایش خاک شده و این امر نگرانی هایی را برای محیط زیست و منابع طبیعی استان ایجاد کرده است.

نجفی با بیان اینکه توسعه شهرنشینی و آلودگی شهرها تهدیدی بزرگ برای منابع طبیعی است، افزود: مشارکت مردمی در بحث درختکاری یک ضرورت مهم برای استان ها است.

وی ادامه داد: آغاز برنامه‌های هفته منابع طبیعی از مدرسه و دانشگاه نشان‌دهنده اهمیت و ضرورت گسترش فرهنگ منابع طبیعی در بین جوانان و نوجوانان است و این ضرورت در جامعه احساس می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.