بیرجند- شهردار بیرجند سرانه فضای سبز شهری بیرجند را حدود ۱۳ و ۹ دهم متر مربع عنوان کرد و گفت: سرانه فضای سبز شهری بیرجند ۲ مترمربع از سرانه کشوری بیشتر است.

سرانه فضای سبز شهری بیرجند ۲ مترمربع از سرانه کشوری بیشتر است
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عباسعلی مدیح صبح یکشنبه در مراسم روز درختکاری شهرستان بیرجند که با حضور استاندار خراسان جنوبی و دیگر مسئولان استان برگزار شد بیان کرد: در هفته درختکاری در مجموع ۲۰ هزار اصله نهال در شهرستان بیرجند کاشته می شود.
وی با بیان اینکه در ۴ سال گذشته تلاش ما بر این بود که گونه های درختان را عوض کنیم خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شهرستان بیرجند کاشت نهال کاج به صفر رسیده است و نهال هایی اعم از سرو، زیتون تلخ، اقاقیا و زبان گنجشک در حال کاشت است.
شهردار بیرجند با بیان اینکه در شمال شهر شهرستان بیرجند با کمبود فضای سبز مواجه هستیم اظهار داشت: در این راستا چهارمین پارک و فضای سبز شمال شهر در خیابان وصال در بلوار شعبانیه تا پایان اسفند ماه امسال به بهره برداری می رسد.
مدیح به کاشت ۲۵۰ اصله نهال در پارک سایت اداری شهرستان بیرجند اشاره کرد و تصریح کرد: این اولین پارک سایت اداری است که‌ بالغ بر ۱۴ هزار متر مربع وسعت دارد و از ابتدای فروردین ماه سال آینده مراحل آماده سازی این پارک آغاز خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر سرانه فضای سبز شهری بیرجند حدود ۱۳ و ۹ دهم متر مربع است اظهار داشت: در این راستا سرانه فضای سبز شهری بیرجند ۲ مترمربع از سرانه کشوری بیشتر است.
شهردار بیرجند بیان کرد: در ۴ سال گذشته حدود ۱۷۰ هزار مترمربع به وسعت فضای سبز شهری شهرستان بیرجند اضافه شده است.
مدیح گفت: یکی از اقدامات بزرگی که در ۴ سال گذشته صورت گرفته است بحث تفکیک آب شرب از فضای سبز و قطره ای است که ۲۰ درصد بوده است و این امر در حال حاضر به ۷۰ درصد رسیده است یعنی  ۷۰  درصد آب شرب از آب فضای سبز شهری جدا شده است و اگر این روند ادامه یابد تا پایان سال ۹۶،  ۹۰ درصد آب شرب از آب فضای سبز تفکیک خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.