با رأی اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اصلاحیه ۵۹۵ میلیارد تومانی از بودجه سال ۹۵ شهرداری تهران موافقت شد.

اصلاح ۵۹۵ میلیارد تومانی بودجه ۹۵ شهرداری تهران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، بررسی لایحه اصلاحیه بودجه مصوب سال 1395 شهرداری تهران در سیصد و سی و پنجمین جلسه شورا در دستور کار قرار گرفت.

در این جلسه علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: پیشنهاد شهرداری برای اصلاحیه بودجه بالغ بر 787 میلیارد تومان بود که ما با این رقم موافق نیستیم و رقم 595 میلیارد تومان را پیشنهاد دادیم. که از این میزان 410 میلیارد تومان مربوط به ردیف های هزینه‌ای ، 165 میلیارد تومان ردیف های تملک دارایی و 20 میلیارد تومان هم ردیف تملک دارایی مالی است .

دبیر گفت: در سال 92 از بودجه 12 هزار میلیاردی شهرداری 5 هزار میلیارد تومان اصلاحیه آوردند و این در حالی است که در سال گذشته رقم اصلاحیه بودجه بالغ بر 1100 میلیارد تومان شده بود و ما در ادامه این روند کاهشی میزان اصلاحی بودجه مصوب سال 95 را 595 میلیارد تومان پیشنهاد دادیم .

وی در ادامه افزود: اصلاحی بودجه شامل جابجایی ردیف های بودجه است نه حذف آن‌ها و باید به این نکته دقت شود .

هادی ساعی در جریان بررسی اصلاحیه بودجه 95 گفت: اینکه رقم اصلاحی بودجه از 1100 میلیارد تومان سال گذشته به 595 میلیارد تومان امسال کاهش یابد بدان معنا است که به سمت واقعی شدن بودجه حرکت می‌کنیم و این اتفاق خوبی است .

وی در ادامه افزود: مجموعه های ورزشی و سالنها به سازمان ورزش انتقال داده شده اماباید در نظر داشت که بودجه نگهداری آن نیز به سازمان ورزش داده شود .

محمد حقانی در مخالفت با یکی از بند‌ها که مربوط به خرید مخازن زباله می‌شد گفت: خرید مخازن زباله در جهت عکس تفکیک زباله از مبدا است .

احمد دنیامالی نیز گفت: اینکه اصلاحیه بودجه در حدود 4 ، 5 درصد رقم کل بودجه است گام خوبی است که از سوی شهرداری و شورا برداشته شده است.

اسماعیل دوستی با اشاره به بند ج این اصلاحیه گفت اینجا اشکال معنایی وجود دارد و لفظ مازاد نباید وجود داشته باشد .

حبیب کاشانی نیز در واکنش به سخنان حافظی گفت: امروز شورا در حسابرسی با هیچ کس برادر نیست و ما حساب ریال به ریال را داریم و این خیلی ارزشمند است. ما مازداد بودجه نداریم. آنچه الان روی آن بحث می‌شود جابجایی ریدف‌ها ی بودجه است.

اقبال شاکری در خصوص پروژه زیر گذر آرش اسفندیار که در اصلاحیه بودجه آمده گفت: این پروژه می‌بایست صرفا در صورت تامین منابع نقد و غیر نقد توسط شهرداری منطقه 3 اجرا می‌گشت. این پروژه باید با تایید سازمان فنی و مهندسی ، سازمان حمل ونقل و ترافیک و سازمان فنی و عمران اجرا می‌شد .

وی ادامه داد: منطقه نباید پروژه‌ای را که در کارکرد شهری دارد اجرا می‌کرد. اتفاقی که افتاده این است که در حال حاضر این زیر گذر تنها تبدیل به راه اقتصادی برای دو برج شده و باقی پروژه نیمه کاره رها کردند و به گردن شهرداری انداختند. این کار ضد نظام پذیرش است و نباید اجازه دهیم چنین اتفاقی در مناطق دیگر بیافتد.

در ادامه جلسه احمد مسجد جامعی نیز نسبت به بودجه توسعه باغ کتاب انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر باغ کتابی وجود ندارد که بخواهیم برای توسعه اش بودجه قائل شویم .

وی ادامه داد: اگر پیش‌تر این مکان در اختیار بهره برداران و ناشران قرار می‌گرفت به یقین گردش مالی خوبی در بر داشت اما این نحوه تلقی نسبت به مسائل و فضای شهری که ساخته نشده و تنها برای آن بودجه در نظر می‌گیرند خود دارای اشکال است .

وی همچنین افزود: مورد دیگر این است که برخی کلمات که استفاده می‌شود نباید جنبه کلی گویی داشته باشد کمک به ارتقای فرهنگ خوب است اما فرهنگ دارای معانی و شرح و بسط فراوانی است باید شفاف شود که چه فرهنگی آیا رفت و روب یا فرهنگ ترافیک.

در ادامه جلسه پندار مدیر کل اداره برنامه وبودجه شهرداری تهران گفت: در حال حاضر سرجمع بودجه شهرداری تهران محقق نشده است که بخواهیم مازاد داشته باشیم بنابراین با حذف لفظ مازاد موافقیم .

وی ادامه داد: خرید مخازن زباله بر اساس مصوبه شورا در سال جاری است برای مخازن تفکیک زباله از مبدا بوده است .

وی همچنین تقاضای افزایش بودجه در ردیف پرداخت دیون بلامحل را از شورا کرد .

پندار همچنین افزود: در خصوص پروژه آرش اسفندیار باید بگویم قطعا نظرات آقای دکتر شاکری اعمال می‌شود. جابجایی از منطقه 3 به معاونت فنی و عمرانی با رعایت همان شروط باید صورت گیرد و اگر این شروط محقق نشود تخلف روی داده است .

در ادامه مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: اصلاح بودجه در تمامی دولت‌ها رخ می‌دهد اما هر چه بودجه دقیق‌تر باشد نیاز به اصلاح کمتری دارد. سال 92 بودجه شهرداری مستلزم اصلاح 5 هزار میلیاردی بود در حالی که در سال جاری این اصلاح به 500 میلیارد تومان رسیده است .

چمران همچنین تاکید کرد در اصلاحیه بودجه و جابجایی ردیف‌ها تاکید شود که حتی یک ریال هم از ردیف های مربوط به حمل و نقل عموئمی نباید برداشته یا کاسته شود .

وی تاکید کرد: اصلاح بودجه درتمامی دولت‌ها رخ می‌دهداما هرچه بودجه دقیق‌تر باشد نیاز به اصلاح کمتری است. سال 92 بودجه شهردرای مستلزم اصلاح 5 هزارمیلیاردی بود که درسالجاری به 500 میلیاردرسیده است. و این اتفاق جای شکر دارد.

رییس شورای شهر تهران خاطر نشان ساخت چنانچه در سال آینده اصلاح بودجه 200 میلیارد تومانی شود من سجده شکربه جا خواهم آورد.

به گزارش اداره کل ارتباطات و بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران در نهایت اصلاحیه بودجه به رای گذاشته شده و اعضای شورا با رقم 595 میلیارد تومان موافقت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.