یزد- معاون فنی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان یزد گفت: ۴۲ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی در استان یزد فعالیت می کنند و در ایام نوروزبه مسافران خدمات ارائه می دهند.

۴۲ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی در استان یزد فعالیت می کنند

به گزارش قدس آنلاین، معاون فنی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان یزد پیش از ظهر یکشنبه در نشست با کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط  و اصحاب رسانه اظهار داشت: در حال حاضردر تمام نقاط استان یزد پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی  وجود دارد و در ایام نوروز فعالیت و نظارت بر این پایگاها تشدید می شود.

سعید رضا پهلوانپور گفت: ۴۲ پایگاه اورژانس در سراسر استان یزد وجود دارد که تعداد ۲۷ پایگاه جاده ای، ۱۵ پایگاه شهری و چهار پایگاه جاده ای روستایی با بهره مندی از ۶۲ دستگاه آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس، یک بالگرد  و ۲۵۶ تکنسین مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: خوشبختانه  اورژانس استان یزد از زیرساخت ارتباطی خوبی برخوردار است  و اورژانس ۱۱۵ به عنوان محوریت طرحهای امداد نوروزی، تابستانی و زمستانی قرار دارد و با تعامل بخش بهداشت و درمان دانشگاه و سایر نهادهای ذیربط با هدف تامین سلامت مسافران بویژه در ایام نوروزی و کاهش ریسک تهدیدات سلامت انجام وظیفه می کند.

پهلوانپورگفت: طرح سلامت نوروزی از ۲۵ اسفند۹۵ تا ۱۴ فروردین ۹۶ با محوریت پیشگیری اولیه و تاکید بر موازین بهداشتی و پیشگیری ثانویه و پاسخگویی مناسب به شرایط آغاز می شود.

وی افزود:عوامل اورژانس ۱۱۵ در اماکن پرتردد شامل پایانه های مسافربری، پایانه راه آهن و ترمینال فرودگاه در این ایام مستقر می شوند.

کارشناس مسوول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد اظهار داشت: ۳۰ هزار و ۴۶۲مرکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی حساس، بین راهی، سامانه های آبرسانی بازدید صورت گرفت که ۹۴ مورد به علت تخلف از قوانین و مقررات بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و ۱۶ مورد هم تعطیل شدند.
حسن سلمانی گفت: در این بازدیدها هشت هزار و ۵۰۷ کیلوگرم مواد غذایی به علت غیر بهداشتی بودن از چرخه مصرف خارج شد..
وی افزود: در راستای طرح بسیج سلامت نورزی سال گذشته ۱۴ هزار بازدید از مراکز و اماکن عمومی استان یزد صورت گرفت که در این زمینه ۲۹۸ مورد به دادگاه معرفی و افزون بر ۳۰۰ تن مواد غذایی معدوم شد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی یزد در این نشست اظهار داشت: بازرسان بهداشت محیط باید نظارت کامل بر مواد غذایی به ویژه در ایام نوروز داشته باشند.

محمد مورکیان گفت: به همین منظور باید از عرضه هر گونه شیرینی به صورت فله ای جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.