۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
کد خبر: 510078

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان با اشاره به جلسه فوق‌العاده این هیأت برای بررسی اظهارات کریمی قدوسی در نماز جمعه مشهد گفت که این هیأت این سخنان را در تضاد با امنیت ملی دانست و تذکرات لازم را به ایشان داد.

تذکر هیات نظارت به کریمی قدوسی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، محمد جواد جمالی به ارایه توضیحاتی در مورد  جلسه فوق العاده هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در درباره اظهارات  کریمی قدوسی نماینده مشهد در سخنرانی نماز جمعه مشهد پرداخت.

وی توضیح داد:‌ پس از شکایت 18 نفر از نمایندگان اهل سنت در اعتراض به سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد در تاریخ 95/12/13 و دستور رئیس مجلس برای پیگیری این موضوع هیأت نظارت بررسی  نمایندگان سریعا جلسه‌ای با حضور اکثریت اعضا برگزار کرد.

جمالی ادامه داد: در این جلسه که ظهر امروز برگزار شد، ابتدا فایل صوتی سخنرانی آقای کریمی قدوسی توسط اعضای هیأت مورد بررسی قرار گرفت، سپس از ایشان برای استماع اظهارات شان دعوت شد.

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: بعد از آن هیأت نظارت میزبان جمعی از اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس بود تا نقطه نظرات این نمایندگان را نیز استماع کند. نمایندگان اهل سنت در این جلسه با استناد به بیانات مقام معظم رهبری بر حفظ وحدت و امنیت ملی کشور تاکید داشتند. همچنین گفت که همواره با برادران اهل تشیع خود در راستای اهداف بلند انقلاب اسلامی همگام بوده و هستند و همواره خود را مرزداران جمهوری اسلامی می دانند. اهل سنت خود را مدافع انقلاب اسلامی و ارزش های آن دانسته و مخالف هرگونه افراط گری در هر نحله دینی و مذهبی است.

جمالی در جمع بندی گفت:‌با توجه به استماع فایل صوتی سخنرانی آقای کریمی قدوسی و اظهارات ایشان در این جلسه و همچنین صحبت‌های نمایندگان اهل سنت ، تمامی اعضای هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان سخنان آقای کریمی قدوسی را خلاف شئون نمایندگی و در تضاد با امنیت ملی دانسته و تذکرات لازم به ایشان داده شد، همچنین مقرر گردید تصمیمات مقتضی در اینباره در اسرع وقت اتخاذ شود.

وی در پایان گفت که  هیأت نظارت در جلسه بعدی خود یعنی در هفته آینده درباره این موضوع تصمیم نهایی را اتخاذ خواهد کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.