بجنورد- مسافت یک تا ۲ کیلومتری منتهی به ورودی و خروجی تمام ۲۲ شهر استان خراسان شمالی در یک برنامه ۵ ساله درختکاری می شود.

ورودی و خروجی تمام شهرهای خراسان شمالی درختکاری می شود
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی با اعلام این خبر در مراسم روز درختکاری در بجنورد گفت: این اقدام طی برنامه ششم توسعه با همکاری شهرداری ها و دستگاه های اجرایی استان و هماهنگی استانداری انجام خواهد شد.
وی که توجه به طبیعت و درختکاری و به ویژه آبخیزداری را جزو اولویت های استان برشمرد، ابراز امیدواری کرد درختانی که امروز کاشته می شود، تضمین کننده زندگی آتی فرزندان این مرز و بوم باشد. وی هم چنین معرفی خراسان شمالی به عنوان استان نمونه در طرح جنگل کاری مشارکتی و انتخاب جنگل بان نمونه از این استان را مایه خرسندی دانست.
وی واقع شدن کشور و استان در اقلیم نیمه خشک را یادآور شد و تصرح کرد: باید ضمن کمک به حفظ وضع موجود، مساحت عرصه های طبیعی و درختکاری توسعه یابد.
در این آیین که در محل احداث کوهستان پارک ۴۴ هکتاری شهر بجنورد برگزار شد، کارت عضویت افتخاری همیار طبیعت به محمدرضا صالحی استاندار اهدا شد.
خراسان شمالی افزون بر ۲ میلیون و ۳۳ هزار هکتار عرصه های طبیعی اعم از جنگل، مرتع و بیابان دارد که ۷۲ درصد مساحت این استان را شامل می شود. پانزدهم تا بیست و یکم اسفند، هفته منابع طبیعی نام گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.