معاون امور توان‌بخشی سازمان بهزیستی با اشاره به مصوبه اخیر مجلس درباره افزایش اورژانس‌های اجتماعی گفت: با مصوبه مجلس شورای اسلامی شهر دیگر در کشور نیز صاحب اورژانس اجتماعی می‌شوند.

اورژانس اجتماعی در ۱۶۰ شهر کشور ایجاد می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، حسین نحوی نژاد عصر امروز در نشستی با حضور مدیرکل بهزیستی استان سمنان در سمنان اظهار داشت: این تعداد پایگاه اورژانس اجتماعی قرار است بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال در کشور ایجاد شود.

وی افزود: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، شهرهای با جمعیت بیش از 50 هزار نفر مشمول این مهم خواهند شد و پایگاه اورژانس اجتماعی در این شهرها ایجاد می‌شود.

 معاون امور توان‌بخشی سازمان بهزیستی اضافه کرد: اکنون بین 160 تا 170 پایگاه اورژانس اجتماعی در شهرهای کشور در حال فعالیت بوده و با اضافه شدن این 160 پایگاه جدید، مجموع تعداد آن به بیش از 320 پایگاه می‌رسد.

نحوی نژاد با اشاره به اهمیت فعالیت پایگاه‌های اورژانس اجتماعی در کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های جامعه گفت: اورژانس اجتماعی باهدف مداخله در زمینهٔ‌های کودک‌آزاری، سالمند آزاری، معلول آزاری و مواردی ازاین‌دست ایجادشده و در حال فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه امروز 10 درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند اضافه کرد: امروز نسبت جمعیت سالمندان در کشورمان نسبت به مجموع جمعیت شاید کمتر از سایر کشورهای عربی اطراف باشد؛ اما باید توجه داشت که شیب سالمندی در کشور بسیار بالاست.

معاون امور توان‌بخشی سازمان بهزیستی تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده تا سال 1430 هجری شمسی، بیش از 25 درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل خواهند داد که باید برای این مهم چاره‌اندیشی کرد.

نحوی نژاد با تأکید بر اینکه باید به عوارض سالمندی کشور توجهی ویژه شده و برای کاهش این عوارض از همین امروز برنامه‌ریزی شود اضافه کرد: می‌توانیم با سالم‌سازی زندگی جوانان امروز کشور، از آسیب‌های سالمندی کشور در آینده کاسته و افزایش جمعیت سالمندان کشور در آینده را به فرصتی از افراد باتجربه تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه بیمه‌ها در کشور پیش‌گیری محور نبوده و در راستای پیشگیری عمل نمی‌کنند عنوان کرد: این بیمه‌ها در حالی امروز برای «چک آپ» ساده افراد زیرپوشش خود محدودیت ایجاد می‌کنند که گاهی عدم توجه به همین موضوع سبب تحمیل هزینه‌های به‌مراتب بالاتر به همین بیمه‌ها برای درمان می‌شود.

معاون امور توان‌بخشی سازمان بهزیستی با اشاره به وضعیت مطلوب استان سمنان در ارائه خدمات به معلولان زیرپوشش بهزیستی اضافه کرد: بهزیستی استان سمنان درمجموع شاخص‌های ارائه خدمات به معلولان بالاتر از میانگین کشوری و در رتبه دوم تا ششم کشور قرار دارد.

نحوی نژاد بر ضرورت حمایت از بهزیستی استان سمنان درزمینهٔ تجهیزات توان‌بخشی، مراکز شبانه‌روزی و روزانه نگهداری از معلولان بهزیستی، توان‌بخشی مبتنی بر جامعه و دیگر حوزه‌های توان‌بخشی تأکید کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.