انتشار تصاویری از ضرب و شتم و بی احترامی به شهروندان ایرانی توسط ماموران گمرک گوربولاغ ترکیه موجب واکنش شدید مقامات کشورمان شد و در پی فشار دیپلماتیک، دولت ترکیه مامور خاطی گمرک را اخراج و اقدام به جبران عمل انجام شده کرد.

پذیرایی گمرک ترکیه از شهروندان ایرانی با گل و شیرینی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا و بنا به اعلام ایرانیانی که این روزها از دروازه مرزی بازرگان ـ گوربولاغ و رازی ـ کاپی کوی تردد می کنند، ماموران گمرک مرزی ترکیه با هدف دلجویی از اتباع کشورمان، از شهروندان ایرانی با گل و شیرینی پذیرایی می کنند.
در پی فشار دیپلماتیک و کنسولی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه و اعلام مراتب اعتراض شدید به مقامات وزارت امور خارجه ترکیه، با مامور خاطی گمرک مرزی گوربولاغ و عامل ضرب و شتم شهروند ایرانی برخورد شده و وی از کار خود برکنار شد.
یک هفته پیش کلیپی حاوی فیلم بی احترامی و ضرب و شتم تعدادی تبعه ایرانی در فضاهای مجازی منتشر شد که منتشر کنندگان مدعی بودند که این فیلم مربوط به رفتار ماموران کشور ترکیه با اتباع ایرانی در مرز گوربولاغ و مقابل مرز بازرگان ایران است.
در پی انتشار این فیلم مسئولان وزارت امور خارجه و مسئولان سیاسی استان آذربایجان غربی واکنش نشان دادند و حتی علیرضا رادفر معاون سیاسی استانداری آذربایجان غربی اعلام کرد که در صورت برخورد نشدن مناسب با عامل این اقدام، دروازه مرزی بازرگان تعطیل خواهد شد که این واکنش ها منجر به برخورد مسئولان گمرک ترکیه با مامور خاطی شد.
مرز بازرگان ـ گوربولاغ مهمترین مرز زمینی ایران و ترکیه محسوب می شود که در منتهی الیه شمال غربی کشورمان واقع شده است.
ایران با ترکیه دارای سه واحد گمرک مرز زمینی شامل بازرگان ـ گوربولاغ، رازی ـ کاپی کوی و سرو ـ اسندره و 560 کیلومتر مرز مشترک است.
آذربایجان غربی تنها استان هم مرز ایران با کشور ترکیه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    0 0
    طرف ترکیه خیلی مقصر نبود. ابتدا ایرانی‌های باهم سر موضوعی درگیر شدند و پلیس بدلیل تشدید درگیری مجبور به مداخله شد. فیلم هم گویای همین است