مشهد- با نزدیک شدن ایام نوروز و شور و اشتیاق هموطنان برای تهیه ماهی قرمز برای سفره‌های هفت سین، اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از اجرای دستورالعملی در جهت افزایش ایمنی شهروندان و مراکز پرورش آبزیان خبر داد.

نگهداری دوزیستان و حلزون‌های آبی در مراکز فروش ماهی قرمز ممنوع

به گزارش قدس انلاین، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در این دستورالعمل آمده، حمل و نقل و صدور گواهی جهت محموله ماهی قرمز پس از بازدید و حصول اطمینان از سلامت آن انجام خواهد شد.

دکترعلیرضا آریان اظهار داشت: نگهداری انواع دوزیستان، خزندگان و حلزون‌های آبی مخاطرات بهداشتی جدیدی را به خانواده‌ها تحمیل می‌کند که بر این اساس نگهداری آن‌ها ممنوع بوده و در صورت مشاهده چنین مواردی در مراکز تکثیر و مزارع پرورش و فروش ماهیان قرمز، با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی در ادامه گفت: برخی از انواع این جانوران از نوع بسیار مهاجم و خطرناک هستند که اکثر بوم زیست‌های طبیعی کشور را نابود می‌کنند که سرآمد آن‌ها انواع لاک پشت‌های گوش قرمز و حلزون‌های سیبی است.

وی خاطرنشان ساخت: دوزیستان و خزندگان نیز از مخازن بیماری سالمونلا در طبیعت هستند که نه تنها می‌توانند این بیماری‌ها را بدون علایم ظاهری به سایر انواع آبزیان آکواریومی منتقل کنند بلکه می‌توانند، ناقل مکانیکی به انسان نیز باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.