رشت- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان: بالغ بر ۱۷ هزار هکتار از اراضی جنگلی استان گیلان تحت عنوان طرح صیانت از جنگل احیا شد.

۱۷ هزار هکتار از اراضی جنگلی گیلان در قالب طرح صیانت از جنگل احیا شد

به گزارش قدس آنلاین، داود زارع صبح دوشنبه در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه در اجرای طرح صیانت از جنگل‌ها پروژه‌های متعددی در گیلان اجرا شد اظهار داشت: بالغ بر ۱۷ هزار هکتار از اراضی جنگلی استان گیلان تحت عنوان طرح صیانت از جنگل احیا شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه استان گیلان بالغ بر یک میلیون و ۱۷ هزار هکتار عرصه منابع ملی دارد خاطرنشان کرد: ۵۶۴ هزار هکتار از میزان مذکور جنگل، بالغ بر ۲۲۴ هزار هکتار عرصه‌های مرتعی و مابقی عرصه‌های جلگه‌ای و ساحلی است.

زارع وضعیت پوشش جنگل‌های گیلان را از نظر گونه‌ها و وسعت در مقایسه با سایر استان‌ها مطلوب عنوان کرد و گفت: بالغ بر ۷ هزار خانوار در جنگل‌های استان گیلان ساکن هستند که از این میزان ۳ هرار خانوار از جنگل خارج شدند.

وی با اشاره به اینکه امسال ظرفیت تولید نهال در استان بسیار مطلوب بود و بیش از ظرفیت موجود در استان تولید نهال انجام شده است بیان کرد: بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ اصله نهال امسال در گیلان تولید شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان تصریح کرد: منابع طبیعی در عملیات خود مشارکت مردمی را در اولویت قرار می‌دهد و این مشارکت مردمی را به سوی فعالیت‌های اقتصادی سوق می‌دهد.

زارع خاطرنشان کرد: بیش از ۱۵ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی شرق استان به‌منظور فعالیت‌های جانبی چون کشت گیاهان دارویی و کشت گونه‌هایی چون فندق به کشاورزان و دامداران واگذار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.