ساری- مدیرکل منابع  طبیعی مازندران گردشگری را چالش و تهدید جدی جنگل های شمال دانست و گفت: گردشگری بدون فراهم کردن زیرساخت ها، تنها تخریب منابع طبیعی را بدنبال خواهد داشت.

گردشگری تهدیدی جدی برای جنگل های شمال/ معادن محور هراز به معضل تبدیل شده است

به گزارش قدس آنلاین، ستار بابایی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی افزود: در مدیریت جنگلها نباید جزیره ای عمل کنیم و باید مدیریت واحد را برای این بخش درنظر بگیریم.

وی با اشاره به اینکه نباید نگاه اقتصادی به منابع طبیعی داشته باشیم، اضافه کرد: در عرصه هایی که طرحهای جنگلداری داریم، اقدامات خوبی صورت گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری با بیان اینکه ۱۶۰۰ هکتار جنگلکاری طی دو سال گذشته صورت گرفته است، یادآور شد: زراعت چوب در سطح ۲۰۰ هکتار در زمین های پایین دست و بالادست در دست اجراست.

بابایی با اعلام اینکه در قبل از اتقلاب اسلامی تنها ۲۹ هزار هکتار جنگلکاری صورت گرفت، گفت: پس از انقلاب ۵۰۰ هزار هکتار جنگلکاری انجام شد که ۴۰۰ هزار هکتار آن موفق بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری با بیان اینکه در حال حاضر مجوز معدن در استان صادر نمی شود، ادامه داد: واگذاری معادن را بسیار محدود کردیم و در صورت نیازهای ضروری، تنها بر اساس قانون مجوز صادر می شود.

بابایی با اشاره به اینکه معادن محور هراز به معضل جدی تبدیل شده اند، گفت: باید به سمت شهرک های معدنی برویم و معادن را بصورت مجتمع اداره کنیم.

وی با اعلام اینکه یکسری تخلفات در رابطه با معادن رودخانه ای صورت می گیرد، افزود: برای دو معدن متخلف محور سوادکوه، دادخواست به مراجع قضایی ارائه دادیم که بعلت داشتن پروانه، حکم برائت صادر شد.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری از صدور ۴۲۶ مجوز معدن در استان خبر داد و گفت: تنها ۱۴۲ معدن فعال هستند و پروانه مابقی معادن در بنگاه ها در حال خرید و فروش است.

بابایی اضافه کرد: اگر معادن غیر فعال وارد عرصه تولید شوند، مشکل تامین مصالح استان مرتفع خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری یادآور شد: آفت شب پره سطح ۷۸ هکتار از جنگل های استان را درگیر کرد و در ۳۷ هکتار نیز اقدامات کنترلی صورت گرفته است.

بابایی این آفت را غیربومی خواند و یادآورشد: آفت شب پره شمشاد دارای ۵ نسل بوده و مبارزه با آن کار دشوراری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.