رشت- مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از اجرای طرح آرامش بهاری در ۲۳۰ بقعه این استان از ۲۸ اسفند ماه جاری تا ۱۴فروردین سال ۹۶ خبر داد.

طرح آرامش بهاری در ۲۳۰ بقعه گیلان برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام ولی عادلی پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح آرامش بهاری با حضور ۱۸۰ روحانی برگزار می‌شود که ۲۶ روحانی از این تعداد اعزامی از شهر قم هستند.

وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح آرامش بهاری تصریح کرد: این طرح در راستای فرمایش‌های مقام معظم رهبری برگزار می‌شود و برای افرادی که در لحظه سال تحویل در بقاع متبرکه حضور پیدا می‌کنند برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در ۲۳۰ بقعه این استان از ۲۸ اسفند ماه جاری تا ۱۴فروردین سال ۹۶ اجرا می‌شود، ادامه داد: برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه استان، پاسخگویی به سؤالات در زمینه کودک و نوجوان، ارائه مشاوره درباره پرسش‌های شرعی و... از جمله برنامه‌های طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه گیلان است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم دعا در زمان تحویل سال نو در بقاع متبرکه استان یادآور شد: در لحظه سال تحویل مراسم دعاخوانی در بقاع استان انجام و فضای معنوی حاکم می‌شود.

عادلی با اشاره به برگزاری کنگره آقاسید جلال‌الدین اشرف گفت: کنگره آقاسیدجلال‌الدین اشرف صبح فردا در دانشگاه گیلان افتتاح و مراسم اختتامیه آن نیز فردا شب در بقعه متبرکه آقاسید جلال‌الدین اشرف بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

وی به مقالات ارائه شده برای کنگره مذکور اشاره کرد و یادآور شد: ۱۲۸ مقاله از سراسر کشور برای این کنگره ارسال شد که از این تعداد ۲۷ اثر برگزیده فردا در دانشگاه گیلان ارائه می‌شود.

این مسؤول با تصریح بر اینکه امامزادگان نقش اساسی در هویت اسلامی دارند متذکر شد: امامزادگان از اماکن هویت‌بخشی و ارتقای فرهنگی و ... هستند و حضور گردشگران مذهبی خارجی نوعی سرمایه‌گذاری خارجی در داخل کشور است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره آقاسید جلال‌الدین اشرف خاطر نشان کرد: جلسات متعددی با حضور اساتید دانشگاهی، اعضای هیأت علمی دانشگاه، هیأت عالی برگزاری کنگره و ... به منظور برگزاری هرچه بهتر کنگره آقاسید جلال‌الدین اشرف برگزار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.