گرگان- مسئول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر گلستان گفت: ۳۰۰ راهکار برای ترویج عفاف و حجاب در دستگاه های دولتی برنامه ریزی شده و ۲۷ دستگاه در امر به معروف و نهی از منکر ابلاغ قانونی دارند.

ادارات گلستان در امر به معروف و نهی از منکر راهکارهای زیادی دارند

به گزارش قدس آنلاین، علی اکبر محمدی مهر ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه از ضرورت رویش مجدد نیروهای انقلابی خبر داد و اظهار کرد: احساس می شود کم و بیش موجی در راستای امربه معروف و نهی از منکر آغاز شده و دوستان در نیروی انتظامی و سپاه در این راستا فعالیت هایی داشته اند.

وی با بیان اینکه دو کارگاه در حوزه امربه معروف و نهی از منکر برای فرهنگیان استان برگزار شده است، افزود: در آخرین نشست با مسئولان استانی داشتیم به نتیجه رسیدم کارهای عفاف و حجاب را از سمت نهادها و دستگاه‌های اجرایی آغاز کنیم.

مسئول مجمع رهروان امربه معروف و نهی از منکر با بیان اینکه این مجمع به صورت خودجوش فعالیت می کند، ادامه داد: در نشست با مسئولان استانی متوجه شدیم که بیش از ۲۷ دستگاه در امر به معروف و نهی از منکر ابلاغ قانونی دارند.

وی ادامه داد: ۳۰۰ راهکار برای اینکه دستگاه های متصدی حفظ عفاف و حجاب در دستگاه های اجرایی برنامه ریزی شده و این عملکردها به دستگاه ها مکاتبه شده است.

محمدی مهر به تأکیدات رهبر انقلاب در امربه معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: حضرت آقا تأکید داشتند که دولت به نهادهای مردمی که کار مردمی می کنند کمک کند و آغوش حمایت خود را برای این نهادها باز کند.

وی با بیان اینکه برای حفظ دستاورد هزاران شهید انقلاب اسلامی باید تلاش کنیم، افزود: حقوق شهروندی را منشاء و خواستگاه حقوق هم شرع مقدس و مطالبات است و یک مسلمان حقی که به خود اختصاص می‌دهد حقی است که اسلام به آن داده است.

محمدی‌مهر افزود: یکی از حقوقی که اسلام به آن تاکید داشته مسئولیت‌پذیری است و باید هر فردی این حق احساس وظیفه و مسئولیت را در برابر دیگران داشته باشد.

وی درباره حقوق شهروندی یادآور شد: در اصل ۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که قانون اساسی به موضوع امر به معروف و نهی از منکر توجه ویژه‌ای شده و در آنجا آمده مردم نسبت به مسئولان و مسئولان نسبت به مردم باید پاسخگو باشند و یکی از حقوق مسلم همه انسان‌ها از جمله ملت مسلمان ایران امر به معروف و نهی از منکر است.

مسئول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر گلستان تاکید کرد: مردم باید از مدیر کل‌ها و مسئولان مطالبه کنند که از این نعمت جمهوری اسلامی تا چه میزان توانستید برای خدمات‌رسانی استفاده کنند و مسئولان باید توجه کنند که  در نظامی خدمت می‌کنند که نام جمهوری اسلامی بر روی آن حک شده است.

محمدی‌مهر یادآور شد:  مسئول کسی است که مورد سوال قرار می‌گیرد و اگر نشود از مسئولان سوال منطقی و سوال موجه کرد آیا می‌شود از غیرمسئول مطالبات را درخواست داشت.

وی افزود: فردی که وظیفه‌اش پاسخگویی به سوالات مردم است و براین اساس از امکانات حقوق و مزایای بیشتری برخوردار است و باید در جایگاه پاسخگویی قرار بگیرد.

مسئول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر گلستان گفت: اگر افرادی بخواهند اجتماع را بهم بزنند و هرج مرج ایجاد کنند این موضوع مورد توجه کسی نیست و هیچ دلسوز نظامی دوست ندارد در حین سخنرانی افرادی با بی‌احترامی به جلسه و مسئول نظم، جلسه را بهم بزند و این خود یک منکر است اما اگر سوال منطقی باشد و درصدد بهم زدن اوضاع باشد، باید همراه با پاسخگویی باشد.

مسئول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر گلستان گفت: دفتر مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر گلستان راه‌اندازی شد و هم استانی‌ها می‌توانند در راستای همکاری و هم‌اندیشی به خیابان شهدا لاله یازدهم طبقه دوم ساختمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مراجعه می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.