وزیر خارجه قزاقستان از برگزاری دور جدید مذاکرات سوریه در «آستانه» در ۲۴ و ۲۵ اسفندماه خبر داد.

قزاقستان: مذاکرات آستانه درباره سوریه ۲۴ و ۲۵ اسفند برگزار می‌شود

به گزارش «قدس آنلاین»،   «خیرات عبدالرحمانوف» وزیر خارجه قزاقستان، روز دوشنبه (امروز) اعلام کردند که نشست بعدی درباره حل و فصل ناآرامی‌های سوریه احتمالاً روز ۱۴ و ۱۵ مارس (۲۴ و ۲۵ اسفندماه) در شهر «آستانه» پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود و گفت‌وگوها و مباحثات در خصوص قالب و سطح مذاکرات در حال انجام است.

آستانه پیش از این میزبانی دو دوره از مذاکرات میان دمشق و نمایندگان گروههای معارضان مسلح سوریه را در تاریخ‌های ۲۳ و ۲۴ ژانویه و ۱۵ و ۱۶ فوریه برعهده داشته است.

برقراری آتش‌بس در سوریه یکی از نتایج مهم مذاکرات آستانه بود که در دور جدید مذاکرات تحت نظر سازمان ملل در ژنو هم مورد اشاره قرار گرفت.

عبدالرحمانوف به خبرنگاران گفت: «کشورهای ضامن به رایزنی‌ها در خصوص زمانبندی گفت‌وگوهای راه‌حل سوریه در آستانه ادامه می‌دهند و فعلاً ۱۴ و ۱۵ مارس می باشد که در همان نشست ژنو اعلام شد و در حال حاضر همان تاریخ است».

وزیر خارجه قزاقستان در ادامه افزود که در حین مذاکرات ژنو، کشورهای ضامن در خصوص نگرانی‌های نمایندگان معارضان سوریه در خصوص شماری از مسائل از جمله اجرای نظام آتش‌بس و آزادی زندانیان جنگی اطلاع‌رسانی کردند.

«استفان دی‌میستورا» نماینده سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد که دور چهارم مذاکرات بین طرفین دولت و معارضان سوریه روز ۳ مارس به پایان رسید. دور بعدی این مذاکرات احتمالاً اواخر ماه مارس برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.