معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: یکشنبه هفته آتی نخستین دانشگاه مجازی افتتاح و فعالیت خود را آغاز می‌کند.

راه‌اندازی دانشگاه مجازی کشور/ کاهش ۶ ماهه دوره‌ پزشکی عمومی

به گزارش «قدس آنلاین»،  لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست خبری که به صورت مجازی با معاونین آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد، گفت: امسال دانشگاه‌های علوم پزشکی در حوزه آموزش پزشکی سال پرکاری را داشتند. تمامی مؤسسات آموزش عالی مورد اعتبارسنجی قرار گرفتند و این کار اولین بار در تاریخ علمی کشور بود صورت گرفت و موجب ارتقای کیفی در حوزه آموزش پزشکی شد.

وی افزود: بحث‌های در حوزه تحول پزشکی انجام شد قرار است در ماه‌های آینده ۲ هزار عضو هیأت عملی جدید استخدام شوند. همچنین یکشنبه هفته آتی اولین دانشگاه مجازی افتتاح می‌شود. این کار مجازی‌سازی در حوزه علوم پزشکی گسترش می‌دهد اما از آنجایی که رشته‌های پزشکی با بیمار و آزمایشگاه سروکار دارند دقت زیادی را می‌خواهد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: سند نیروی انسانی برای ۵ سال آتی در حوزه پزشکی است همچنین اقداماتی انجام شده که با کمک مناطق آمایشی دانشگاه‌ها پایش شوند.

لاریجانی گفت: مرکز ملی آموزشی پزشکی کشور فعالیت خود را شروع کرده و هم‌اکنون ۵۰۰ پروژه جدید را پذیرفته است. در اردیبهشت‌ماه المپیاد آمایش آموزش پزشکی به نام جشنواره شهید مطهری برگزار می‌شود. دانشگاه‌ها قبل از آن جلسه‌ای برگزار می‌کنند و انتخاب‌شدگان را به آن المپیاد می‌فرستند.  

وی به بازبینی دوره پزشکی عمومی اشاره کرد و گفت:‌در حال بازبینی این دوره هستیم کلیات آن مورد تصویب قرار گرفت و ماحصل آن این است که در مجموع دوره‌های پزشکی ۶ ماه کاهش می‌یابد. اما چارچوب‌های کلی این بحث به صورت دقیق در اردیبهشت‌ماه ارائه می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.