بیرجند- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افتتاح بیمارستان فردوس در فروردین و اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.

بیمارستان فردوس به زودی را اندازی می شود

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی ظهر دوشنبه در مراسم رسمی افتتاح بیمارستان تخصصی رازی شهرستان بیرجند با بیان اینکه امروز در خراسان جنوبی شاهد افتتاح طرح هایی هستیم که باعث کاهش درد و رنج مردم شده است بیان کرد: بیمارستان رازی بسیار زیبا و مجهز ساخته شده است و امید است با اساتید مجرب و کارکنان بسیار خوب اقدامات خوبی در این بیمارستان انجام شود.

وی با بیان اینکه به اندازه همه عمر تاریخ این شهر، در این شهر تخت بیمارستانی ساخته شده است یادآور شد: همچنین ۵۰ درصد ظرفیت تخت گذشته را نیز در ۲ سال اخیر تأمین شده است.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در ۴۰ سال گذشته ۷۰ درصد جمعیت کشور روستایی و ۳۰ درصد شهری بوده است اما امروز این امر بر عکس است که مایع تأسف است افزود: در این راستا باید به مناطق محروم توجه ویژه تر و خدمات ویژه تری ارائه شود زیرا اگر بخواهیم مردم امیدوار شوند و کار کرد صحیحی پیدا کنند باید خدمات دهی شود.

هاشمی با بیان اینکه وظیفه ما این است که‌ همه شهروندان را به یک چشم ببینیم و همچنین باید به افرادی که‌ محرومیت بیشتری دارند ویژه تر نگاه کنیم اظهار داشت: باید در شهرهای دیگر استان نیز خدماتی ارائه شود که‌ از آمد و شد مردم به مراکز استان جلوگیری شود.

وی از سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی در اوایل سال آینده خبر داد و یادآور شد: سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی به دلیل حجم زیاد سفرهای خارجی به تأخیر افتاد و انشاءالله در اوایل سال ۹۶ به استان سفر خواهد کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه باید آموزش های لازم  به مردم بیشتر ارائه شود گفت: همچنین خدمات بهداشتی و درمانی نیز باید به گونه ای باشد که‌ مردم علاوه بر آموزش در حوزه خدمات نیز شاهد باشند که‌ تفاوتی بین شهرستان ها و مراکز استان وجود ندارد.

هاشمی راه اندازی بیمارستان رازی با ۲۸۶ تخت بیمارستانی، ساخت مرکز رادیوتراپی ایران مهر، توزیع ۴۸ دستگاه آمبولانس مجهز در سطح استان و ارائه آموزش های لازم به برادران و خواهران افغانی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و غیره را از جمله پروژه های افتتاحی دولت یازدهم عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون برای بیش از ۹۰ درصد مردم استان پرونده الکترونیک سلامت انجام شده است که‌ این امر یک اقدام بی نظیر است خاطرنشان کرد: در سفر قبل بنده به استان اورژانس بسیار خوبی با ۲ هزار مترمربع افتتاح شد که‌ در کل کشور کم نظیر است و همچنین ۲ پایگاه اورژانس هوایی نیز در شهرستان های بیرجند و طبس راه اندازی شد که‌ کاستی ها را جبران کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز عملیات کلینیک تخصصی قاین و فردوس خبر داد و گفت: همچنین بیش از ۶۰ پروژه در استان تا شهریورماه ۹۶ کامل می شود.

هاشمی با بیان اینکه تاکنون ۷۰ مرکز جامع سلامت و خانه بهداشت در استان انجام شده است افزود: بیمارستان های ۳۲ تختخوابی سربیشه، درمیان، سرایان و حاجی آباد زیرکوه نیز در دولت گذشته اجرایی و امسال بهره برداری شده است.

وی با بیان اینکه اقدامات آموزشی خوبی در جهت بین المللی سازی دانشگاه انجام شده است تصریح کرد: امیدواریم آنگونه که‌ شایسته مردم خراسان جنوبی و تحقق آرمان های امام و رهبری و شهدای انقلاب است بتوانیم گام برداریم و به مردم خدمت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.