حالا دیگر آمریکا رسما صحنه هایی از کشمکش های خیابانی را تجربه میکند که پیش از این در چندین کشور مختلف عامل راه اندازی اش بود. تراژدی رای آوردن ترامپ وقتی جذاب تر شد که مردان کابینه اش یکی پس از دیگری به خاطر نفوذی بودن از جانب روس ها مجبور به استعفا می شوند.

فتنه ترامپ همه گیر شد!

قدس آنلاین - حالا دیگر آمریکا رسما صحنه هایی از کشمکش های خیابانی را تجربه میکند که پیش از این در چندین کشور مختلف عامل راه اندازی اش بود. تراژدی رای آوردن ترامپ وقتی جذاب تر شد که مردان کابینه اش یکی پس از دیگری به خاطر نفوذی بودن از جانب روس ها مجبور به استعفا می شوند. تصمیمات هیجان زده و درگیری های متعدد ترامپ با رسانه ها، سناتورها، قوه قضائیه، جامعه نخبگان و همه اینها درکنار هم باعث شده که از روز گذشته تا کنون شهرهای مختلفی در این کشور شاهد درگیری و کشمکش میان مخالفان و طرفداران ترامپ شود. حامیان دونالد ترامپ در حالی که در شهرهای سراسر آمریکا تجمع‌های صلح آمیزی را در حمایت از او برگزار کردند در شهر عمدتا چپ گرای برکلی در کالیفرنیا با مخالفان ترامپ درگیر شدند.

طرفداران و مخالفان با باتوم یکدیگر را میزنند

خبرگزاری رویترزدر گزارشی تفصیلی اعلام کرد، حامیان و مخالفان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در پارکی در برکلی در نزدیکی خلیج سانفرانسیسکو با باتوم یکدیگر را مورد ضرب و شتم قرار دادند. همچنین حامیان ترامپ از اسپری گاز فلفل علیه مخالفان استفاده کردند. این در حالی بود که نیروهای پلیس در فاصله از آنها ایستاده و نظاره گر بودند. عده‌ای از حامیان ترامپ با در دست داشتن پرچم‌های آمریکا با مخالفان سیاه پوشیده او رویارو شدند. یک حامی مسن ترامپ نیز از ناحیه سر مورد ضرب و شتم قرار گرفت و روی زمین افتاد. سازمان دهندگان تجمع‌های حمایت از ترامپ به عنوان "روح آمریکا" که در دست‌کم ۲۸ ایالت از ۵۰ ایالت کشور برگزار شد گفتند: انتظار حضور کمتر این حامیان به نسبت جمعیت انبوه مخالفان ترامپ که یک روز بعد از تحلیف ترامپ در ۲۰ ژانویه در خیابان‌های واشنگتن و شهرهای دیگر مشاهده شد را داشتند. پیتر بویکین، رئیس یک گروه حامیان ترامپ که به سازماندهی تجمع در واشنگتن کمک کرد گفت: گروه‌های معترض خشمگین زیادی وجود دارند و ما فکر می‌کردیم این مهم است که حمایتمان را نشان دهیم.

دستگیری های پلیس و زخمیان خیابانی افزایش می یابد

در بسیاری از شهرهای آمریکا در تجمع‌های حمایت از ترامپ بیشتر از چند صد تن شرکت نکردند. در تعدادی از این تجمع‌ها حامیان ترامپ تعدادشان از گروه‌های کوچک معترضان ترامپ کرده بود. در برکلی به گفته بایرون وایتس، سخنگوی پلیس حامیان ترامپ حدود ۲۰۰ تن و مخالفان وی حدود ۳۰۰ تن بودند. وی گفت: سه تن در درگیری‌ها در این شهر زخمی شدند که یکی از آنها چند دندان خود را از دست داد و نیروهای پلیس نیز پنج تن را دستگیر کردند. یکی از حامیان ترامپ که در این خشونت‌ها مشارکت داشت مجهز به باتوم، ‌ ماسک ضد گاز و سپر دارای نقش پرچم آمریکا بود. وایتس گفت: نیروهای پلیس درگیری‌ها میان دو طرف را متوقف کردند. وی تصریح کرد: ما چند تن را دستگیر کردیم و در این وضعیت اتفاقات را رصد کرده و در صورت لزوم اقدام می‌کنیم. این خشونت‌ها یک ماه بعد از آن اتفاق افتادند که معترضان به ترامپ با پوشیدن ماسک در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی سخنرانی برنامه ریزی شده یک تحلیلگر راست افراطی را با ایجاد آتش سوزی و شکستن پنجره‌ها متوقف کردند.

واشنگتن، نیویورک، مینه سوتا و فلوریدا هم درگیری خیابانی دارند

همچنین درگیری‌های جزئی‌تری در دیگر نقاط آمریکا رخ داد. در مینه سوتا ۴۰۰ حامی ترامپ در اطراف مقر کنگره در سنت کل تجمع کرده و با یک گروه کوچکتر مخالفان ترامپ روبرو شدند. به نوشته روزنامه "استار تریبیون" درگیری‌ها بین دو طرف بالا گرفت و شش معترض مخالف ترامپ دستگیر شدند. در شهر نشویل در تنسی حامیان ترامپ و معترضان او در جدال لفظی پیدا کردند و این جدال میان آنها گاهی به تماس فیزیکی رسید اما نیروهای امنیتی جلوی درگیری را گرفتند.در پالم بیچ در فلوریدا که ترامپ تعطیلات آخر هفته‌اش را در تفرجگاه مارالاگو می‌گذراند کاروان خودروهای ترامپ توقف داشت و او از خودرو پیاده شد و به سمت ده‌ها تن از حامیانش دست تکان داد. در نیویورک حدود ۲۰۰ تن حمایتشان را از رئیس‌جمهور درمقابل برج ترامپ در منهتن ابراز کردند. در واشنگتن حدود ۱۵۰ تن به سمت میدان لافایت درمقابل کاخ سفید راهپیمایی کردند تا حمایتشان را از ترامپ اعلام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.