سمنان- معاون امور توان‌بخشی سازمان بهزیستی گفت: بیمه‌های کشور جوابگوی خدمات توان‌بخشی و نگه‌داری و آینده مسائل اجتماعی معلولان نیستند؛ درحالی‌که باید حضوری پویا و فعال در این زمینه داشته باشند.

بیمه های کشور جوابگوی خدمات توان بخشی معلولان نیستند

به گزارش قدس آنلاین، حسین نحوی‌نژاد عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران در سمنان از مشکلات فرهنگی در جامعه نسبت به معلولان، پوشش بیمه‌ای معلولان، فقدان انسجام بین دستگاهی در رابطه با ارائه خدمات به معلولان و کمبود اعتبار برای ارائه خدمات به معلولان به‌عنوان مهم‌ترین چالش‌های آنان نام برد و افزود: در همه دنیا موضوع توان‌بخشی و کمک رفاهی به معلولان به‌صورت مستمر بوده و موردی نیست.

معاون امورتوان‌بخشی سازمان بهزیستی گفت: ۳۵ درصد این معلولان را بانوان و ۶۵ درصد جمعیت آنان را نیز مردان تشکیل می‌دهند و بیشترین علت معلولیت نیز مربوط به سوانح رانندگی و حوادث جسمی ناشی از کار است.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ هزار کارمند بهزیستی کشور خدمات را به افراد زیرپوشش خود ارائه می‌دهند افزود: ۲۶ هزار نهاد مدنی نیز با بهزیستی کشور برای ارائه خدمات به افراد نیازمند خدمات، همکاری می‌کنند.

نحوی‌نژاد با اشاره به اینکه امروز یک و نیم تا ۲ درصد از جمعیت کشور را معلولان دارای معلولیت بارز و مشخص تشکیل می‌دهند اضافه کرد: اکنون بیش از یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار معلول دارای پرونده از بهزیستی کشور خدمات دریافت می‌کنند.

وی افزود: این معلولان در ۲ گلوگاه و نقطه پایش کمیسیون پزشکی بهزیستی که بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ پزشک، پیراپزشک و توان پزشک در کشور در آن مشغول به فعالیت‌اند و نیز کمیته‌های توان‌بخشی شناسایی و بررسی می‌شوند و نیازهای فردی آنان احصا می‌شود.

معاون امورتوان‌بخشی سازمان بهزیستی اظهار داشت: قانون جامع حمایت از حقوق معلولان به‌صراحت بر ضرورت مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی برای استفاده معلولان تأکید کرده است. اما براساس بررسی‌های انجام‌شده تاکنون تنها ۳۰ درصد از معابر و اماکن عمومی برای استفاده معلولان کشور مناسب‌سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه مشکلات بسیار زیادی برای معلولان وجود دارد اضافه کرد: حتی این میزان از مناسب‌سازی انجام‌شده نیز براساس استانداردهای موردقبول نبوده و در برخی موارد حتی معلولان را با مشکلات بیشتری برای استفاده از معابر و اماکن عمومی مواجه می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.