کرمان- استاندار کرمان گفت: برای اجرای طرح درختکاری ۱۶ هزار هکتار اراضی شرق استان نیازمند همکاری و مشارکت مردم هستیم.

بیابان زدایی در کرمان نیازمند مشارکت مردمی است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی ظهر دوشنبه در جلسه مقابله با ریزگردها به وجود توفان شن از صدها سال پیش در منطقه اشاره و اظهار کرد: باید با استفاده از طرح های استانی و ملی طرح واقعی و عملگرایانه ای برای مقابله با ریزگردها تهیه شود تا براساس زمان بندی مشخص درصد قابل ملاحظه ای از آسیب های توفان شن در شرق استان را جبران کنیم.

وی به اقدامات دولت ها در این زمینه اشاره کرد و گفت: وضعیت استان در این پدیده تشدید شده با این حال پیش بینی می شود با توجه به سیراب شدن دشت ها توفان شن در منطقه کمتر از چند سال گذشته شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه عوامل طبیعی و بی توجهی انسان ها به این وضعیت دامن زده است، افزود: اقدامات اساسی در حل مشکلاتی که ریزگردها ایجاد کرده است، بدون مشارکت مردم غیرممکن است.

وی ادامه داد: طرحی پنج ساله تصویب شده که در آن ۱۶ هزار هکتار اراضی شرق استان درختکاری شوند و فرمانداران برای اجرای این طرح مردم را تشویق کنند.

رزم حسینی پلمب چاه های غیرمجاز در شرق استان کرمان را اقدامی بزرگ دانست و افزود: برخی مسئولان در این خصوص اعتراض کردند این در حالیست که حفر چاه ها باعث تخلیه سفره های آب زیرزمینی می شود در به وجود آمدن توفان شن بسیار موثر است.

وی با تاکید بر لزوم تقویت اقتصاد روستایی بیان کرد: امیدواریم در سال ۹۶ شاهد اقدامات واقعی و حرکات جهادی در زمینه مقابله با ریزگردها باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.