بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: مسئولان بیشتر به فکر سلامت محرومان باشند و برای قشرهای آسیب‌پذیر جامعه خدمات رایگان در نظر بگیرند.

واحدهای بهداشت و درمان محرومین را بیشتر دریابند
به گزارش قدس آنلاین، به نقل دفتر امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در خراسان شنالی، آیت‌الله ابوالقاسم یعقوبی در دیدار کارکنان بخش‌های مختلف درمانگاه فیاض بخش بجنورد که به مناسبت هفته سلامت مردان انجام شد، افزود: طرح تحول سلامت فضای بسیار مناسبی برای اینکه مردم به فکر سلامت خود باشند ایجاد کرده است و این حرکت‌ها فضای جامعه را به سمت سلامتی بیشتر مردم متحرک خواهد ساخت.
وی بیان کرد: همان‌گونه که انسان به‌سلامت جسم خود اهمیت می‌دهد باید به‌ فکرسلامت روح و فکر خود نیز باشد.
وی با اشاره به حدیثی از امیر مؤمنان علی (ع) که می‌فرمایند: «فالمسلم من سلم المسلمون من لسانه و یده» مسلمان کسی است که مسلمانان از زبان و دستش در امان باشند، افزود: حتی در قیامت هم از انسان‌ها در خصوص سلامتی جسمی و روحی سؤال می‌شود، لذا باید بیشتر مراقب جسم و روح خود باشیم تا مؤاخذه نشویم.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه گفت: همان گونه که در سلامتی جسم به دنبال پیشگیری هستیم در بعد روحانی و فکری نیز باید همین‌گونه عمل کنیم.
وی با تأکید بر اینکه عقل سالم در بدن سالم است افزود: امام علی (ع) برای سلامتی جسمی انسان‌ها چهار چیز را سفارش نموده‌اند که عبارت‌اند: تا گرسنه نباشی غذا مخور و هنوز مایل به غذا باشی دست از آن بردار، غذا را به‌جا و نیکو بخور (خوب بجو)، هنگامی‌که خواستی به بستر روی خود را به بیت الخلاء عرضه کن (به مستراح برو)، لذا از این احادیث و روایات می‌توان به این نتیجه رسید که اسلام به‌سلامتی جسم و روح انسان بهای زیادی داده است.
آیت‌الله یعقوبی از کارکنان واحدهای بهداشت و درمان استان خواست بیشتر به کیفیت کارها رسیدگی کنند تا سلامت جامعه ارتقاء پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.