وزیر آموزش و پرورش گفت: در آینده نحوه اداره آموزش و پرورش تغییر کرده و نوع تصدی گری در آن کاسته خواهد شد.

دانش آشتیانی: نحوه اداره آموزش و پرورش تغییر خواهد کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  ایرنا، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی شامگاه دوشنبه در جمع فرهنگیان شهرستان اردستان افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تصمیم داریم نحوه اداره آموزش و پرورش را تغییر داده و از حالت متمرکز خارج و اختیارات را به معلمان و دانش آموزان واگذار کنیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از تصمیم سازی ها به شوراهای استانها تفویض می شود، خاطرنشان کرد: در نهایت اختیارات به مدرسه ها واگذار و مرکزهای آموزشی خارج از بودجه دولتی اداره خواهد شد.
وزیرآموزش و پرورش افزود: با سازوکارهایی که اندیشیده شده است منابع جدیدی برای آموزش و پرورش فراهم شده و نظام حقوقی معلمان متحول می شود.
دانش آشتیانی خاطر نشان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم نخبگان را جذب آموزش و پرورش کنیم تا زمینه رشد و توسعه جامعه بیشتر فراهم شود.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم مردم و مسئولان در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنند باید تغییراتی ایجاد کرده و با تغییر محتوای آموزشی زمینه ارتقا سطح علمی و فراگیری مهارت های مورد نیاز جامعه، کارایی واحدهای آموزشی را ارتقا داده و اثر بخشی آن ها را در حل مسائل جامعه و زندگی مردم عینی تر کنیم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر برنامه درسی، کاربردی، ملموس و قابل لمس درجامعه باشد دانش آموز لذت برده و پس از فراغت از تحصیل مسائل جامعه را حل خواهد کرد.
دانش آشتیانی گفت: باید برنامه درسی طوری تنظیم و تدوین شود که دانش آموزان بتواند منطبق با آداب و رسوم جامعه مباحث درسی خود را تنظیم کند.
وی گفت: بهتر است آموزش ها به صورت کاربردی انجام شده و تنها به فضای ذهنی اکتفا نشود و کتاب های درسی در جهت حل مسائل جامعه تدوین و منتشر شود.
وزیر آموزش و پرورش عصر روز دوشنبه برای افتتاح یک طرح خیر ساز و بررسی وضعیت آموزشی شهرستان اردستان وارد این شهر شد.
وی هم چنین در ادامه سفر دو روزه خود به شهرهای شمالی استان اصفهان طی امروز و فردا در ابیانه نطنز، کاشان و آران و بیدگل حضور خواهد یافت.
مرکز شهرستان اردستان در 118 کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.