۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹
کد خبر: 510557

وزیر امور خارجه انگلیس امروز در حاشیه نشست وزرای خارجه و دفاع اروپا در بروکسل با اشاره به اینکه جنگ سرد جدید خلاف منافع روس‌ها و غربی‌هاست، خواستار تعامل با مسکو شد.

لندن خواستار تعامل با مسکو شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، وزیر امور خارجه انگلیس در آستانه سفرش به مسکو امروز دوشنبه طی اظهاراتی در حاشیه نشست وزرای خارجه و دفاع اروپا در بروکسل اعلام کرد که جنگ سرد جدید بر خلاف منافع روس‌ها و غربی‌هاست و‌ خواستار تعامل با روس‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «بوریس جانسون» در اظهاراتی اعلام کرد: «نه انگلیس، نه دیگر کشورهای اتحادیه اروپا و نه واشنگتن خواستار جنگ سرد جدیدی نیستند و بسیار حیاتیست که تلاش‌هایمان برای تعامل با روس‌ها را ادامه دهیم، انگیزه‌های آنها را درک کنیم و به آنها در قرار گرفتن در مسیری بهتر کمک کنیم.»

براساس این گزارش، وزیر امور خارجه انگلیس قرار است اواخر ماه مارس جاری در قالب سفری که محور آن بر روابط دوجانبه لندن_مسکو، مناقشه سوریه و اوضاع جاری در جنوب شرقی اوکراین تمرکز خواهد داشت، به روسیه سفر کند.

آخرین سفر وزیر امور خارجه انگلیس به روسیه به سال 2012 میلادی بازمی‌گردد.

براساس این گزارش، سفر بوریس جانسون به روسیه در حالی انجام خواهد شد که وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرده که این سفر به معنای عادی‌سازی روابط مسکو و لندن نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی انگلیس در این خصوص گفته است: «این سفر به معنای آن نیست که همه‌ چیز طوری خواهد شد که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده و وزیر امور خارجه انگلیس قصد دارد در جریان آن در خصوص مسائلی که دولت با آن مخالف است، قاطع باشد.»
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.