مالک شرکت خودروسازی پژو-سیتروئن، قراردادی را برای خرید واحد تولید خودروی اروپای شرکت جنرال موتورز با این کشور امضا کرده است.

جنرال موتورز آمریکا بساط خود را از اروپا جمع کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، شرکت فرانسوی مالک خودروسازی پژو-سیتروئن، قراردادی را با شرکت جنرال موتورز آمریکا برای خرید واحد تولید اروپای این شرکت امضا کرد.

به گزارش راشاتودی، شرکت فرانسوی مالک شرکت خودروسازی پژو-سیتروئن، قراردادی را برای خرید واحد تولید خودروی اروپای شرکت جنرال موتورز با این کشور امضا کرده است.
بر همین اساس دو شرکت خودروسازی اپل و وکس‌هال انگلیس از مالکیت جنرال موتورز خارج شده و عملا این شرکت آمریکایی پس از 90 سال از اروپا رخت بر بسته است.
با این قرار داد 2.2 میلارد دلاری شرکت پژو-سیتروئن فرانسه توانست با پشت سر گذاشتن شرکت رنو-نیسان به دومین خودروساز بزرگ اروپا تبدیل شود.
با این اقدام سهم شرکت پژو-سیتروئن از کل بازار اروپا به 16 درصد افزایش خواهد یافت و پس از فولکس واگن دومین خودروساز اروپا خواهد شد.
کارلوس تاوارس، یکی از مقامات ارشد پژو-سیتروئن فرانسه معتقد است که ورود این شرکت به مدیریت اپل و وکس‌هال، بهبود فعالیت این شرکت ها در بازار اروپا را باعث خواهد شد.
شرکت خودروسازی اپل 90 سال است که در مالکیت جنرال موتورز آمریکا قرار دارد و از آنجا که این شرکت آمریکایی نتوانست اوضاع این شرکت را طی سال های گذشته بهبود بخشد تصمیم به فروش آن گرفت.
از سال 2009 تا کنون اپل 9 میلیارد دلار ضرر کرده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.