تبریز- معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در طول ۱۳ سال گذشته یک‌هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان در پروژه متروی تبریز هزینه شده که یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان آن در طول سه سال گذشته بوده است.

خط یک متروی تبریز تا پایان سال ۹۶ بهره‌برداری می شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق پورمهدی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: این مبلغ در طول فعالیت دولت تدبیر و امید از طریق منابع دولتی، شهرداری و فروش اوراق مشارکت تأمین و هزینه شده است.
 وی با اشاره به اینکه ۴۰۰ میلیارد تومان فقط از طریق فروش اوراق مشارکت برای مترو هزینه شده است، افزود: در طول سه سال گذشته، فاز اول خط یک مترو افتتاح شده و فاز دوم آن تا میدان ساعت به صورت آزمایشی به بهره‌برداری رسیده و خط یک به صورت کامل در پایان سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد.
 پورمهدی با اشاره به علت طولانی بودن  پروژه مترو، تصریح کرد: هر یک کیلومتر از خط مترو بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه به همراه دارد و علاوه بر آن کنترل مسائل ایمنی مهم‌ترین کاری است که باید در نظر گرفته شود.
 معاون استاندار آذربایجان شرقی همچنین در خصوص بهره‌برداری کامل از فاز دوم خط یک مترو تا میدان ساعت نیز گفت: متروی تبریز به صورت آزمایشی و روزانه دو ساعت تا میدان ساعت فعالیت می‌کند که بعد از عید نوروز میزان فعالیت آن افزایش می‌یابد.
 وی افزود: با تکمیل ایستگاه میدان ساعت و رفع نواقص موجود، فاز اول این طرح در اوایل سال آینده به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.