اهواز _ مشاور معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران  مشارکت زنان را عامل مهمی برای توسعه اقتصادی و کارآفرینی برشمرد.  

بانوان نقش مؤثری در حفظ و ارتقای محیط زیست و توسعه پایدار دارند

به گزارش قدس آنلاین، پریچهر سلطانی طی سفر به استان خوزستان و حضور در شهرک صنعتی باغملک با اشاره به صدور دستورالعمل سراسری در راستای حضور دانش آموزان دختر و بانوان در شهرک های صنعتی کشور و شرکت در مراسم درختکاری اظهار کرد: توسعه پایدار و محیط زیست منوط به آموزش است، دختران، مادران و بانوان نقش مؤثر و بسزایی در حفظ و ارتقای محیط زیست و به تبع آن ایجاد توسعه پایدار دارند.
وی افزود: همچنین صدور چنین دستورالعملی با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان دختر، مربیان و مادران آنها با فضا و پتانسیل های شهرک های صنعتی است، امروزه توسعه کارآفرینی منوط به فعال سازی بخش خصوصی و به ویژه فعالیت بانوان در این بخش است اما پیش نیاز تحقق چنین امری فرهنگ سازی هستند.

مشاور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با تشریح آمار شهرک ها و نواحی صنعتی فعال در سطح استان خوزستان اظهار کرد: حدوداً ۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی در خوزستان وجود دارند اما در مجموع تعداد بانوانی که نسبت به راه اندازی شرکت، کارگاه یا کارخانه در شهرک های صنعتی استان اقدام نموده اند ۱۰ نفر می باشد، دلیل چنین وضعیتی چیست؟ با توجه به نرخ بیکاری کشور و بانوان فارغ التحصیل، توانمند و متخصص چه عاملی منجر به عدم مشارکت بانوان در بخش خصوصی و توسعه کارآفرینی می شود؟

وی ادامه داد: شورایی تحت عنوان شورای توسعه و تعاون زنان کارآفرین در سراسر کشور با عضویت نمایندگان دستگاه های مختلف تشکیل شده است، این شورا اهدافی مانند رونق اقتصادی و توسعه تولید در زمینه های مختلف با مشارکت بانوان، برطرف نمودن مشکلات بانوان کارآفرین، ترغیب بانوان نسبت به فعالیت در بخش های تولیدی و خدماتی را پیگیری می کند.

سلطانی تصریح کرد: شهرک های صنعتی به لحاظ فراهم بودن زیر ساخت ها، عدم نیاز برای طی نمودن مراحل طولانی اخذ برخی مجوزها، کاهش ریسک سرمایه گذاری و تسهیل شرایط توسط صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک ظرفیت مناسب و مطلوبی برای فعالیت بانوان به شمار می روند، در همین راستا تفاهم نامه ای بین سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با سازمان تعاون، کار و امور اجتماعی منعقد شده است که بر مبنای این تفاهم نامه شرایط فعالیت در بخش های خدماتی مانند راه اندازی مهد کودک، مراکز بهداشتی- درمانی، آموزشی، رفاهی، مشاوره ای و ... ایجاد و بانوان کارآفرین در این حوزه ها ورود نمایند.

افتتاح واحد پلاستیک سازی سروستان، نشست با مدیران واحدهای صنعتی-تولیدی مستقر در شهرک صنعتی باغملک و مشارکت در کاشت ۳۰۰ نهال با دانش آموزان دختر و انجمن محیط زیست از دیگر برنامه های اجرا شده توسط مشاور معاون وزیر صنعت در امور بانوان دراین شهرک بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.