بجنورد-رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: جامعه دینی باید از غیرت فرهنگی برخوردار باشد تا بتواند در مقابل غارتگران فرهنگی که قصد استحاله ارزش های جامعه را دارند، بایستد.

جامعه دینی باید از غیرت فرهنگی برخوردار باشد

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی، صبح سه شنبه در همایش تبیین پیوست فرهنگی و فرهنگ و هنر در تحقق اقتصاد مقاومتی، که در محل سالن همایش بانک ملی برگزار شد، با بیان اینکه دشمن غارتگر است و می خواهد بنیه های اعتقادی، معنوی و فرهنگی ما را از بین ببرد، بر نهادینه کردن فرهنگ غیرتمندی دینی در جامعه تأکید کرد.

وی اظهار داشت: غیرت حوزه های گسترده ای از جمله دینی، ناموسی و ... دارد و افرادی که در مقابل ارزش های دینی و فرهنگی با این غارت گری های دشمنان مقابله می کنند و در مسیر حفظ و تثبیت این ارزش ها گام برمی دارند، نزد خداوند قابل احترامند.

امام جمعه بجنورد امر به معروف و نهی از منکر را شعبه ای از غیرت دینی  دانست و اظهار کرد:  همواره باید در مقابل منکر گستران معروف گستر باشیم و غیرت دینی و ملی ما باید  ما را همیشه چه در مقابل دشمنان نظامی و چه در مقابل دشمنان فرهنگی در صحنه خط مقدم نگه دارد.

آیت الله یعقوبی با اشاره به اینکه دو موضوع غارت فرهنگی و غیرت فرهنگی در جامعه مورد تاکید است، تصریح کرد: غارت فرهنگی  به عنوان یک آسیب و غیرت فرهنگی و هم به عنوان یک درمان مطرح است.

وی بر توجه این دو موضوع تاکید کرد و افزود: مقصود از غارت فرهنگی یعنی جامعه به سمتی حرکت کند که ارزش های اصیل آن استحاله شده و قهرمانان فرهنگی کم رنگ و قهرمان های بدلی جایگزین  آنان شوند.

دبیر همایش تبیین پیوست فرهنگی و فرهنگ و هنر در تحقق اقتصاد مقاومتی هم در ادامه گفت: موضوع تببین پیوست فرهنگی با توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری در چندین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شده است.

رضا لنگری افزود: در تلاشیم تا در راستای تببین پیوست فرهنگی سندی را تدوین و این موضوع را بومی سازی کنیم و به عنوان یک طرح کلان در دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه برگزاری نشست های تخصصی در راستای تبیین موضوع پیوست فرهنگی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی استان بوده است،  اظهار داشت: اولین نشست تخصصی با این موضوع با حضور دکتر بنیانیان رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار که وی به تبیین پیوست فرهنگی برای مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی استان  پرداخت.

لنگری خاطرنشان کرد: همایش و کارگاه تخصصی تبیین پیوست فرهنگی و فرهنگ و هنر در تحقق اقتصاد مقاومتی از صبح امروز با حضور دکتر حسن بنیانیان رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی در سالن بانک ملی برگزار و تا عصر ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.