۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 510741

رئیس فدراسیون فوتبال تأکید کرد، با صعود تیم کارلوس کی‌روش به جام جهانی 2018 ایران در زمره کشورهای تاریخ‌ساز فوتبال قرار خواهد گرفت.

وعده تاج برای تاریخ‌سازی فوتبال ایران

مهدی تاج پیش از آغاز مجمع سالیانه هیات فوتبال استان چهارمحال و بختیاری نشستی را با معاون استانداری شهرکرد برگزار کرد. او در این نشست گفت: تاکنون چهار رده از فوتبال ایران به جام جهانی صعود کرده‌اند و با صعود تیم ملی بزرگسالان به جام جهانی روسیه، ایران نیز در زمره کشورهای تاریخ‌ساز فوتبال قرار می‌گیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: تیم‌های ملی نوجوان، جوانان، فوتبال ساحلی و فوتسال در جام جهانی حضور داشتند که با صعود تیم فوتبال بزرگسالان به جام جهانی، ایران پس از بزریل دومین کشوری است که در چهار رشته و رده فوتبالی در جام‌های جهانی شرکت می‌کند. با برنامه‌ریزی انجام شده در فوتبال ایران در چند سال اخیر، صعود تیم ملی ایران به جام جهانی روسیه، مهمترین اتفاق ورزشی ایران خواهد بود، اتفاق بزرگی که چه قبل و چه پس از انقلاب در فوتبال رخ نداده است.

رئیس فدراسیون فوتبال به اجرای طرح استعدادیابی به صورت منطقه‌ای از سال 96 در کشور خبر داد و گفت: براساس این طرح 9 منطقه فوتبالی در کشور در نظر گرفته شده است و تیم‌های پایه استانها در این طرح دسته بندی شده‌اند و در نهایت انتخاب تیم ملی نوجوانان از همین مسابقات خواهد بود. برای اجرای طرح استعدادیابی در استان‌ها 90 نفر از کارشناسان فوتبالی با فدراسیون همکاری خواهند کرد.

وی با اشاره به تصویب اختصاص 27صدم درصد از ارزش افزوده مالیات در کشور به ورزش، این مصوبه را مهمترین نوید برای ورزش‌های استانهای ایران دانست و گفت: براساس این مصوبه مجلس شورای اسلامی از سال آینده 27صدم درصد از مالیات ارزش بر افزوده به توسعه ورزش در استانها اختصاص خواهد یافت.

تاج در ادامه افزود: میزان احتمالی این ارزش افزوده 10 هزار میلیارد ریال است که ورزش استانها را از سال آینده متحول می کند و اتفاق بزرگی برای کشور است.

رئیس فدراسیون در پایان با تقدیر از رسانه‌ها در امر پوشش برنامه ها و مسابقات فوتبال در کشور گفت: رسانه‌های کشور نقش مهمی در معرفی ویژگی‌ها ورزش دارند و باید قدردان آنها بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.