بیرجند- مدیرکل حوزه هنری خراسان جنوبی از برگزاری بیش از ۸۰ عنوان برنامه در هفته هنر انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی خبر داد.

بیش از ۸۰ عنوان برنامه در هفته هنر انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مجید کریمیان ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: هنر انقلاب اسلامی به معنای یک رویش جدید است و همچنین معرفی هنر انقلاب اسلامی معرفی انقلاب اسلامی و به معنای مصادیق آن است که‌ به جامعه هنری کمک می‌ کند.

وی با بیان اینکه هفته هنر انقلاب اسلامی چند سال است که‌ ۱۹ فروردین ماه و به مدت هفت روز برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ نزدیک به ۴۲ اثر در حوزه های مختلف تولید شده است که‌ یک سوم آن در هفته هنر انقلاب اسلامی در رشته های مختلف رونمایی می شود.

مدیرکل حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال هفته هنر انقلاب اسلامی با ولادت حضرت امیرالمومنین (ع) مصادف شده است افزود: این هفته ۳ ویژگی دارد که‌ یکی از آنان پرداختن به مباحث اندیشه ای و گفتمان هنر انقلاب اسلامی است.

کریمیان با اشاره به اینکه تاکنون در بحث هنر و اندیشه اسلامی اقدامات زیادی انجام شده است اظهار داشت: هنر اندیشه اسلامی بازخورد تفکر اسلامی در تاریخ کشور و جهان اسلام است و در ایران اندیشه انقلاب اسلامی که‌ از فرهنگ دینی ما منشأ گرفته است باعث انقلاب عظیم شد.

وی با بیان اینکه هنر و اندیشه اسلامی در عصر کنونی جهان که‌ عصر لائیک هنری است موج تازه ای را ایجاد کرد و جهان غرب را متأثر از این اندیشه جدید کرده است گفت: در قسمت تئاتر نیز بعد از انقلاب اسلامی در تئاتر های مختلفی در خصوص نقد رژیم پهلوی دست داشتیم .

مدیرکل حوزه هنری خراسان جنوبی با اشاره به عمده برنامه های هفته هنر اسلامی اشاره کرد یادآور شد: برگزاری شعر و ادبیات هنر انقلاب اسلامی، برگزاری شب های خاطره با موضوع شهدای نهضت جهان اسلام و بررسی و بیان خاطرات هنرمندان ایثارگر از جمله برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی است.

کریمیان نقد و بررسی آثار مطرح سینمای انقلاب اسلامی، اختتامیه جشنواره عکس اربعین، اختتامیه تئاتر بچه های مسجد و برگزاری جشنواره هنر در انقلاب اسلامی را از جمله برنامه های این هفته دانست و افزود: در این هفته برگزاری کارگاه های تاریخ شفاهی ادبیات دفاع مقدس ویژه خبرنگاران نیز برگزار می شود.

وی تصریح کرد: درهفته هنر انقلاب اسلامی به شهرستان های استان نیز توجه شده است و برنامه هایی در این هفته در شهرستان های خوسف، بشرویه، قاین، آیسک، طبس و فردوس پیش بینی شده است.

مدیرکل حوزه هنری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ عنوان برنامه در هفته هنر انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود اظهار داشت: همچنین در هفته هنر انقلاب اسلامی بیش از ۲۰ اثر هنری نیز رونمایی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.