کرمان- رئیس کل دادگستری کرمان گفت: در راستای حفظ حقوق بیت المال در سطح استان از تصرف سه هزار و ۲۵۰ هکتار اراضی منابع طبیعی در جنوب و ۳۳۷ هکتار اراضی در شمال استان جلوگیری شد.

سه هزار و ۵۷۸ هکتار اراضی کرمان رفع تصرف شد

به گزارش قدس آنلاین، یدالله موحد صبح سه شنبه در حاشیه مراسم تجلیل از دست اندرکاران و حافظان منابع طبیعی و انفال کشور که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد، از توقف تصرف سه هزار و ۲۵۰ هکتار اراضی منابع طبیعی جنوب خبر داد و اظهار کرد: این مقدرا اراضی و همچنین ۳۳۷ هکتار اراضی در شمال استان با اقدامات شورای حفظ حقوق بیت المال صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه برخورد قاطع دستگاه قضایی با متصرفان اراضی ملی و زمین خواراه در دستور کار ویژه شورای حفظ حقوق بیت المال استان قرار دارد، افزود: طی سال جاری ۹۱۰ متخلف به مراجع قضایی احضار و در برخی موارد نیز بازداشت شده اند.

رئیس کل دادگستری کرمان ادامه داد: حفاظت از منابع طبیعی و ذخائر جنگلی و مراتع و بوته زارها در استان های کویری نظیر کرمان از اهمیت زیست محیطی مضاعفی برخوردار است، چراکه پدیده آلایندگی هوا ناشی از ریزگردها بدون شک ناشی از کاهش یا از بین رفتن این قبیل منابع طبیعی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.