جغتای- رئیس جمعیت هلال احمرجغتای گفت: در مرحله اول طرح خادم بیش از ۴۰۰خانوارجغتایی با تکمیل فرم های مربوطه، آموزش های لازم، درزمینه آمادگی در برابر مخاطرات را فرا گرفتند.

۴۰۰خانوار جغتایی در طرح ملی خادم ثبت نام کردند

براتعلی میرجهانگیری درگفت و گوی اختصاصی با خبرنگار قدس آنلاین در جغتای گفت: درراستای اجرای طرح ملی خادم (خانواده آماده در مخاطرات ) تسهیل گران و داوطلبان خادم جمعیت هلال احمر این شهرستان با مراجعه به درب منازل خانوارها، آموزش های لازم را به افراد ارائه می دهند.

وی افزود: آموزش های عمومی و پایه هلال احمر نظیر کمک های اولیه، کمک در حوادث، بحران و بلایای طبیعی از جمله سیل، زلزله و تصادفات به منظور امدادرسانی سریع تر به افراد انجام می شود.

میرجهانگیری گفت : در راستای آموزش و آماده سازی خانواده ها در مواجهه با حوادث با تلاش تسهیلگران داوطلب، طرح خادم برای ۴۰۰خانوار به اجرا در آمد.  

این مسؤول با یادآوری اینکه استراتژی سازمان جمعیت هلال احمر تغییر رفتار و ذهنیت انسان‌ها و انتشار صلح و دوستی در جهان است اظهار داشت: این طرح به صورت آزمایشی از اسفندماه سال جاری آغاز گردیده که ۱۲مرحله دارد که با مراجعه تسهیلگران و  داوطلبان خادم در هر ماه یکبار به درب منازل،آموزش های کوتاه مدت امدادی به خانواده ها ارائه خواهد شد.

وی با بیان اهداف اجرای طرح خادم تصریح کرد: هدف ازاجرای  این آموزش ها ایجاد انگیزه وآمادگی خانواده هادر برابر حوادث و مخاطرات احتمالی و نیز اعلام آمادگی برای کمک به دیگران در حوادث است.

میرجهانگیری عنوان کرد: برای اجرای این طرح که به صورت پایلوت و سراسری برگزارمی شود اعضای داوطلب امدادگرمجرب که توسط اساتید استانی تحت آموزش تخصصی قرار گرفته اند بامراجعه به درب منازل آموزش های لازم رابه مردم علاقمند فراخواهندداد.

 رئیس جمعیت هلال احمرجغتای ضمن تقدیر از همکاری مسؤولان و شهروندان جغتای افزود: آموزش های برنامه ملی طرح خادم براساس أمادگی خانواده ها صورت می پذیرد تا درسال اول این طرح شاخص آمادگی خانوادها به ۳۰%ارتقاء یابد که این شاخص درحال حاضردرکشور۹درصد می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.