رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: نشان دادن سمت و سوی راه شهیدان امری ضروری است و نباید برخی آدرس غلط به جوانان بدهند.

سردار غیب پرور: برخی آدرس غلط به جوانان ندهند

به گزارش قدس آنلاین، سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین با حضور در دانشگاه تبریز در مراسم اعزام دانشجویان این دانشگاه به اردوهای راهیان نور حضور یافته و در مسجد این دانشگاه سخنرانی نمود.

وی پرور در اجتماع پرشور دانشجویان تبریز گفت: دانشگاه تبریز محل علم و تربیت جوانان بوده و اگر بگوییم ایران بدون آذربایجان نامفهوم است غلو نکردیم چرا که نقش آذربایجان در تاریخ این انقلاب برجسته و روشن است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به نقش مردم آذربایجان در دوران مشروطه و تحریم تنباکو اشاره کرده و عنوان کرد: در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نیز آذربایجان خوش درخشید و با لشگر 31 عاشورا ماندگار شد.

سردار غیب پرور به ادله برخی دگر اندیشان در خصوص دلائل جنگ تحمیلی اشاره کرد و اظهار داشت: عده‌ای با دلایل مختلف اختلاف ارضی را اساس جنگ تحمیلی خوانده و به مسائل جغرافیایی نظیر مرز میان ایران و عراق اشاره مینمودند و عده ای نیز اقتصاد را علت جنگ بیان میکردند.

وی در همین خصوص ادامه داد: اما ریشه جنگ چیزی جز وقوع انقلاب اسلامی نبود و اگر ملت ایران انقلاب نمی‌کرد هیچ کشوری با ما جنگ نمی‌کرد چرا که اختلافات جغرافیایی و یا مسائل اقتصادی قبل از انقلاب اسلامی نیز وجود داشت و مسئله جدیدی نبود.

جانشین  فرمانده کل سپاه در امور بسیج، انقلاب مردم ایران را تحت لوای دین بی نظیر خوانده و تاکید کرد: انقلاب اسلامی اثبات توانایی و کارامدی دین در مدیریت جامعه است.

وی به عملیات روانی غرب اشاره کرده و افزود: بعد از انقلاب فرانسه تمام تلاش غرب بر این شد که القا کند دین توان اداره جامعه را ندارد اما امام ما اثبات کرد که در سایه دین میتوان به بهترین شکل جامعه را اداره نمود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به کمبودهای کشور در اوائل پیروزی انقلاب گفت: ما در آغاز دفاع مقدس واقعا هیچ امکاناتی نداشتیم حتی گاهی اوقات در جبهه آب و غذا هم نداشتیم و در چنین شرایطی بیش از 50 کشور صدام را در جنگ علیه ملت ایران کمک میکردند.

وی در همین خصوص با تشریح علت فتح  و پیروزی در اوج کاستیها بیان کرد: چون خدا را داشتیم پیروز شدیم و خداوند نیز فتح و ظفر را نثار رزمندگان عزیز ما نمود.

سردار غیب پرور با اشاره به توکل‌ها و توسل‌های رزمندگان در دوران سخت جنگ تحمیلی تاکید کرد: رزمندگان تا پای جان برای تحقق کلام امام میایستادند و ما نیز مکلف هستیم راه و رسم شهیدان را امروز با قوت ادامه دهیم.

وی ضرورت تبلیغ فرهنگ شهداء را یادآور شده و گفت: نباید برخی آدرس غلط به جوانان بدهند که نشان دادن سمت و سوی شهیدان و صحبت از فرهنگ و سیره آنان به نسلهای امروز و آینده،  نشان دادن راه حقیقی بوده و امری ضروری است.

وی در همین خصوص راهیان نور را حرکتی فوق العاده ارزشمند دانسته و خاطر نشان کرد: راهیان نور راهی است که خداوند پیش روی ما نهاده و بهترین الگوی تربیتی برای جوانان است که آموزه های دفاع مقدس و سیره شهدا را بتوانیم به جوانان معرفی کنیم.

جانشین  فرمانده کل سپاه در امور بسیج در پایان سخنانش گفت: اگر بتوانیم شهیدان را به مردم بشناسانیم یقینا انقلاب بیمه گردیده است چرا که این ملت ولایت مدار و انقلابی از توانایی‌های فوق العاده‌ای برخوردار می‌باشد.
منبع: تسنیم
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.