بجنورد- معاون مدیدکل مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: خراسان شمالی ازجمله استانهای پیشتاز در اجرای طرح ها درحوزه پیشگیری ازآسیب های اجتماعی است.

خراسان شمالی ازاستان های پیشتاز دراجرای طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی است
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، داود علی مرادی بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: خراسان شمالی ازاستانهای پیشرو دربرگزاری جشنواره نوجوان سالم و اولین استانی است که این جشنواره را برگزار کرده است.
وی با اشاره به اینکه جشنواره نوجوان سالم یکی ازفعالیت ها درراستای نهضت فرهنگی است، افزود: امسال ششمین دوره برگزاری این جشنواره است که هرسال شاهد رشد کمی و کیفی این جشنواره درسطح کشور هستیم.
وی با بیان اینکه کتاب کار دانش آموزی برای سال تحصیلی آینده دردستور کارقرار گرفته است ، خاطرنشان کرد: این کتاب ازدوره پیش دبستانی تا متوسطه دوم را تحت پوشش قرار می دهد.
وی ادامه داد: یکی ازاولویت ها در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی تهیه نقشه خطرپذیری و سند پیشگیری از آسیب های اجتماعی است که درتمام استان ها باید این نقشه و سند تهیه شود. مرادی تصریح کرد: این نقشه و سند مشکلات و آسیب های اجتماعی موجود درمدارس را رصد و براساس این سند نقشه اطلاعات پایه جمع آوری می شود.
وی بیان کرد: سال آینده اعتبار خوبی برای اجرای طرح ها و تهیه سند به این معاونت اختصاص خواهد یافت.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز دراین نشست گفت: استان با کمترین اعتبار بیشترین فعالیت ها را در این حوزه انجام داده و امیدواریم وزارت برای سال آینده اعتبار خوبی به استان اختصاص دهد.
لنگری اظهارداشت : برگزاری جشنواره نوجوان سالم دراستان با محورهای پیشگیری از گرایش به دخانیات ، مصرف مواد مخدرو خشونت با رویکرد دینی و مذهبی و ترویج شیوه زندگی سالم و پیشگیری ازرفتارهای پرخطر برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه تعداد آثاررسیده به جشنواره درسال جاری نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد رشد داشته است ، افزود : امسال ۷ هزار و ۴۱۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که این رقم درسال گذشته ۴ هزارو ۸۸۸ اثر بوده است.
وی یادآورشد:امسال ۳۰ هزارنفر از دانش آموزان ، مربیان و والدین در جشنواره نوجوان سالم شرکت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.