سنسور جدید ساخت شرکت سونی از ساختاری سه لایه بهره می‌برد و می تواند ویدیوهای اسلوموشن را با نرخ ۹۶۰ فریم در ثانیه ذخیره کند. می خواهید بدانید که سنسور جدید سونی چگونه ویدیو با نرخ ۹۶۰ فریم در ثانیه ثبت می کند؟

سونی نوآوری جدیدی در ثبت ویدیو با نرخ ۹۶۰ فریم ثبت کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  کلیک، با وجودی که در چند سال اخیر بخش تولید گوشی‌های هوشمند سونی درخشش سابق را ندارد؛ اما باید اعتراف کرد که کمپانی سونی را باید پیشروترین کمپانی در حوزه‌ی تولید سنسور‌های مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند خواند، به‌طوری‌که امروزه می‌توان سنسور‌های Exmor را تقریبا در هر گوشی هوشمندی در بازار مشاهده کرد که نمود آن درآمد بالای این بخش برای کمپانی ژاپنی است. یکی از اصلی‌ترین دلایل برای موفقیت سنسور‌های سونی را باید سرمایه‌گذاری گسترده‌ای خواند که کمپانی ژاپنی در بخش تحقیق و توسعه انجام داده است.

سونی چندی پیش نسل جدید سنسور دوربین خود را رونمایی کرد که اولین سنسور دوربین با ساختار سه لایه و بهره‌گیری از حافظه‌ی DRAM‌ است. استفاده از حافظه‌‌ی DRAM این امکان را در اختیار سونی قرار داده تا ویدیوهایی با قابلیت ثبت هر فریم در هر صد و بیستم ثانیه ضبط کند.

سنسور جدید سونی از نظر سرعت تا هشت برابر سریع‌تر از IMX378 این کمپانی است که در گوشی‌های هوشمندی نظیر پیکسل گوگل و سایر گوشی‌های هوشمند جدید مورد استفاده قرار گرفته است. IMX378 قادر است ویدیوهای اسلوموشن را با نرخ ۱۲۰ فریم در هر ثانیه ثبت کند، حال آنکه این موضوع در مورد سنسور جدید متفاوت است. سنسور سه لایه سونی قادر است ویدیوهای اسلوموشن را با نرخ ۹۶۰ فریم در هر ثانیه و ۱۲۰ فریم در هر ثانیه برای ویدیوهای ۴K ثبت کند.

در این سنسور حافظه‌ی DRAM یک گیگابیتی مورد استفاده قرار گرفته است که بین لایه‌ی CMOS و لایه‌ی مداری قرار دارد. سونی موفق شده است سنسور بسیار سریع‌تری تولید کند. DRAM در این سنسور همچون یک بافر عمل می‌کند، به‌طوری‌که دیتای ثبت‌شده توسط سنسور پس از ذخیره‌ شدن روی این حافظه، روی تراشه‌ی پردازش سیگنال ذخیره می‌شود.

اصلی‌ترین مزیت این سنسور در ثبت ویدیوهای اسلوموشن با سرعت بسیار پایین است که این موضوع می‌تواند اعوجاج سوژه‌های با سرعت بالا در زمان ثبت ویدیو را که در سنسور‌های معمولی شاهد آن هستیم، از بین ببرد. اعوجاج زمانی اتفاق می‌افتد که فاصله‌ی زمانی ثبت اطلاعات پیکسل‌های ابتدایی با پیکسل‌های انتهای روی سنسور زیاد باشد و از این‌رو اشیاء و سوژه‌های در حال حرکت به هنگام ثبت تصویر، به‌صورت نامتعارفی ثبت می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.